- بازدید: 257
- دسته بندی:
پیشنهاد فروش خودرو مدل ب ام و 750i 2016
بی ام و سری 7 از بسیاری از جهات همواره نسخه ای از خودروهای فوق العاده را به همراه داشته است. اما، شرایط همیشه این طور نمی ماند! و سایر خودورهای رقیب در حال تغییر و پیشرفت بودند. بنابراین، کمپانی بی ام و هم تغییراتی را در بی ام و سری 7 مدل 2016 اعمال کرد.
واضح است که اولین رقیب برای این خودور، مرسدس بنز کلاس C است که امسال با ویژگی های بیشتری که به قدرت موتور اضافه کرده ، ممکن است با اعتبار ترین خودرو در این کلاس شناخته شود. پورشه پانامرا نیز در حال تغییر و تحول است و اگر می خواهید سدان جدیدی را امتحان کنید پورشه یک انتخاب جذاب است. جگوار XJ هم انتخاب فریبنده ای است. البته آئودی A8 را هم نباید دست کم گرفت. اما در حال حاضر بی ام و سری 7 مدل 2016 با جدیدترین و بهترین امکانات گزینه مناسبی محسوب می شود.
- طراحی بدنه و امکانات رفاهی
بی ام و سری 7 مدل 2016 یک سدان بزرگ است که در دو تیپ 740i و 750i xDrive عرضه می شود. این خودرو با یک نوع محور عرضه می شود که مانند محور های بلند در سایر خودرو های این کلاس می باشد.
تیپ 740i به طور استاندارد دارای: رینگ 18 اینچی و لاستیک های run-flat، چراغ های جلوی LED تطبیقی و چراغ های اتوماتیک، برف پاکن اتوماتیک، مه شکن LED، سانروف دو تیکه پاناراما، آینه های الکتروکرومیک جانبی مجهز به گرمکن و جمع شدن خودکار، سیستم تعلیق هوای تطبیقی، تنظیمات رانندگی و سیستم تعلیق قابل تنظیم، سنسور پارک عقب و جلو، سیستم برقی بستن درب ها، دسترسی و استارت بدون کلید ( شامل باز کردن برقی صندوق عقب نیز می شود)، فرمان برقی قابل تنظیم، تزئینات چوبی، کنترل آب و هوای چهار نقطه ای، تودوزی چرم، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و قابل تنظیم در 10 حالت ( 4 حالت قابل تنظیم برای پشتی)، حافظه تنظیمات راننده و آیینه عقب هوشمند می باشد.
امکانات مربوط به تکنولوژی الکترونیکی شامل: صفحه کیلومتر شمار 12.3 اینچی دیجیتال، سیستم سرگرمی iDrive به همراه کنترل لمسی و نمایشگر مرکزی 10.2 اینچی، دوربین دید عقب، تعدادی از امکانات سیستم بی ام و ConnectedDrive ( خدمات اینترنت بی ام و به همراه سیستم MyInfo و اپلیکیشن های بی ام و)، سیستم کنترل اشاره ای، اینترنت به همراه WiFi، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و سیستم صوتی، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی Harman Kardon به همراه 16 بلندگو و قابلیت پخش CD، رادیوی ماهواره ای، رادیو HD، و دو درگاه USB است.
در 750i xDrive رینگ 19 اینچی، چراغ جلو های LED منحصر به فرد، تودوزی چرم اعلاء، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم در 20 حالت ( 4 حالت قابل تنظیم برای پشتی)، نمایشگر پشت صندلی و شیشه عقب دودی برقی وجود دارد.
آپشن هایی که در هر دو تیپ وجود دارد شامل پکیج Autobahn می شود که دارای: ( محور متغییر و سیستم Active Comfort Drive به همراه دوربین و سیستم Road preview می باشند که تغییر مسیر جاده را پیش بینی می کند و بر طبق آن کمک فنر ها را تنظیم می کند. همچنین، در پکیج Cold Weather ( فرمان مجهز به گرمکن و صندلی های جلو و عقب مجهز به گرمکن) وجود دارد. لازم به ذکر است، هر دو تیپ دارای پکیج های ایمنی مشترکی نیز هستند. در پکیج Drive Assistance Plus ( هشدار عبور از خط، اطلاعات محدودیت سرعت، پارک خودکار، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از رو به رو به همراه ترمز خودکار، دوربین 360 درجه با قابلیت انتخاب تصاویر مد نظر) و در پکیج Driver Assistance Plus II ( کروز کنترل تطبیقی، سیستم ممانعت عبور از خط ،امکانات Traffic Jam Assistant که در بالا ذکر شد) ارائه می شوند.
پکیج Executive برای 740i تجهیزاتی مانند: شیشه عقب دودی برقی به همراه نورپردازی کنار پنجره، صندلی های جلو مجهز به تهویه و تزئینات چرمی با رنگ دوخت متضاد، نمایشگر روی صندلی به همراه صندلی های جلو چند کاره را شامل می شود. پکیج Executive برای 750i xDrive شامل: سه گزینه اول به اضافه ماساژور صندلی های جلو است. در هر دو تیپ، پکیج Interior Design به خریداران امکان انتخاب مواد به کار رفته در تزئینات و تجهیزات، از سقف جیر مصنوعی گرفته تا پوشش کمربند ایمنی با تزئینات چوبی را می دهد؛ در حالی که، پکیج M Sport همین امکانات را به صورت اسپرت تر به اضافه رینگ سبک 19 اینچی، کیت آیروبادی و اگزوز اسپرت (برای 750i xDrive) به همراه دارد. پکیج Cold Weather دارای زیر آرنجی مجهز به گرمکن و صندلی های عقب برقی مجهز به تهویه و ماساژور( به اضافه پکیج Executive در 740i) می باشد.
پکیج Rear Executive Lounge Seating که منحصرا در 750i xDrive عرضه می شود دارای صندلی عقب پیشرفته است که مجهز به زیر پایی برقی و میز تا شو، دو نمایشگر سیستم سرگرمی در عقب و Touch Command Tablet بی سیم و قابل جدا شدن به همراه چندین کنترل کننده سیستم سرگرمی می باشد.
آپشن های تکی شامل بخشی از امکانات بالا به اضافه رینگ 20 اینچی، لاستیک تابستان، خوش بو کننده داخل کابین، فرمان چوبی و چرمی، کلید پیشرفته به همراه صفحه لمسی و قابلیت پارک از راه دور، سانروف بزرگ تر دو تیکه مجهزبه LED در رنگ های متنوع و قابل انتخاب، سیستم دوربین دید در شب و سیستم صوتی Bowers & Wilkins است.
- قدرت و عملکرد موتور
بی ام و 740i مدل 2016 یک خودوری محور عقب است که گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دارد و موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری توربوشارژی آن 320 اسب بخار نیرو و 447 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بر اساس موسسه EPA مصرف سوخت این خودرو 11.4 لیتر در سیکل ترکیبی (13 لیتر در شهر و 9.4 لیتر در بزرگراه) تخمین زده شده است.
750i xDrive خودروی چهار چرخ محرک به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است که از موتور 8 سیلندری 4.4 لیتری بهره می برد که 445 اسب بخار نیرو و 651 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. موسسه EPA مصرف سوخت این خودرو را 14.4 لیتر در سیکل ترکیبی ( 17 لیتر در شهر و 10.9 لیتر در بزرگراه) برآورد کرده است.
- ایمنی
تمامی خودور های بی ام و سری 7 مدل 2016 به طور استاندارد دارای ترمز ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جلو، کیسه هوای پرده ای جانبی، کیسه هوای محافظ زانو سرنشینان جلو و محافظ سر اکتیو می باشد. همچنین سیستم تماس اضطراری BMW Assist هم به طور استاندارد وجود دارد که شامل: هشدار خودکار تصادف، دکمه مواقع اضطراری، باز کردن درب بدون کلید، و مکان یابی خودروی مسروقه است. همچنین این بی ام و به سیستم دوربین 360 درجه با دید وسیع پانوراما، دید بالا، و دید 3 بعدی که نمایی از خودرو و اطرافش را نشان می دهد، مجهز می باشد.
تعدادی تکنولوژی ایمنی دیگر نیز از طریق دو پکیج Driver Assistance Plus ذکر شده در بالا، قابل نسب می باشند. لازم به ذکر است آپشن تکی برای این خودرو سیستم دوربین دید در شب است.
- طراحی داخلی و امکانات خاص
در حالی که طراحی کابین خودروهای سری 7 محافظه کارانه بود، اما مدل جدید 2016 از آخرین تکنولوژی ها در طراحی بهره برده است. طراحی کلی داشبورد همان مدل همیشگی کمپانی بی ام و است، اما ویژگی های جدید و دوباره طراحی شده سری 7 هم قابل مشاهده می باشد. یک لامپ LED زمین را زمانی که به سمت خودرو می آیید، روشن می کند. همچنین، زمانی که سوار خودرو شوید نور پردازی LED و آخرین نمونه iDrive ( دقیقتر بگوئیم 5iDrive) شما را مجذوب می کند، که عملکرد نمایشگر لمسی و سیستم Gesture Contorol که قبلا توضیح داده شد را به همراه دارد. البته گزینه آخر بیشتر شبیه به شعبده بازی است و بالا بردن صدای ضبط تنها با تکان دادن انگشتان در هوا، سرنشینان را متحیر می کند.
قطعا کمپانی بی ام و این بار با پیشرفت هایی که اعمال کرده قصد رقابت با خودوری مجلل کلاس S را دارد. فضای بزرگ بین محور عقب و جلو در سری 7 فضای بزرگی برای قرار گرفتن پا در صندلی عقب فراهم کرده است. البته وجود امکانات لوکسی نظیر: سیستم تبلت سرگرمی که سفارشی و بسیار جالب است، احساس حضور در یک فیلم علمی تخیلی را به سرنشینان عقب می دهد. همچنین به نظر می آید وجود تزئینات چوبی کمربند ایمنی از پورشه الهام گرفته شده باشد. البته صندلی های قابل تنظیم و زیر آرنجی مجهز به گرمکن هم امکانات خوبی در صندلی جلو هستند. در کل مهم نیست که در صندلی جلو می نشینید یا عقب، شما سوار یک خودروی فوق العاده می شوید!
صندوق عقب خودروهای سری 7 با اندازه 0.52 متر مکعبی برای این سدان کاملا مناسب است . البته با فضای 20در 24 سانتی متری که در قسمت دسترسی به صندوق عقب از صندلی های پشت به وجودمی آید وسایل بلندتر نیز جا می شوند.
- تجربه رانندگی
به نظر می آید موتور 6 سیلندر خطی خریداران را راضی خواهد کرد، اما موتور 8 سیلندر در نهایت انتخاب خوبی است. کمپانی بی ام و شتاب 0 تا 100 750i xDrive را 4.3 ثانیه تخمین زده است البته با وجود اینکه هنوز تست نشده است، اما با رانندگی اولیه که با این خودرو داشتیم ، زمان قابل قبولی به نظر می آید. به یاد داشته باشید که گیربکس اتوماتیک 8 سرعته یکی از بهترین ها در این صنعت است که در زمان درست، جا به جایی دنده را انجام می دهد.
خودروی های سری 7 مدل 2016 در رانندگی واقعی پایداری خوبی را از خود نشان داده اند. با وجود سیستم تعلیق پیش تطبیقی که در پکیج Autobahn ارائه شده، این خودرو عملکرد خوبی در پیچ ها دارد؛ البته رانندگی تقریبا در تمامی مسیرها بسیار نرم و راحت است. در سری 7 ، 5 نوع تنظیمات رانندگی جهت انتخاب وجود دارد: Eco Pro، Adaptive، Comfort، Sport و Sport Plus . البته پیشنهاد ما این است که این تنظیمات را در حالت Sport قرار دهید چون باعث می شود رانندگی نرم و بدون تکانی را تجربه کنید. گفتنی است با حداقل صدای باد و جاده که وجود دارد سرنشینان از آپشن های سرگرمی به راحتی استفاده خواهند کرد.
- بازدید: 256
- دسته بندی:
پیشنهاد فروش خودرو مدل بی ام و سری 4 کوپه مدل 2016
در سالهای اخیر در میان کوپههای اسپرت لوکس و اتومبیل های کروک، بی ام و سری 4 محبوب ترین خودرو بوده است. این واقعیت را زمانی درک خواهید کرد که برای اولین بار پشت فرمان این خودرو بنشینید. این خودرو هم به لحاظ لذت رانندگی و هم بهره مندی از تکنولوژی های روز نسبت به سلف سری 3 پیشرفت های چشم گیری داشته است. همپنین سری 4 مدل 2016 نسبت به سدان های سری 3 پهن تر و کم ارتفاع تر است.
بی ام و سری 4 مدل 2016 از امکاناتی بهره می برد که جذابیت این اتومبیل را افزایش میدهد، از جمله صندلیهای اسپرت استاندارد و سیستم صوتی Harman Kardon مجهز به 16 اسپیکر. پیشرانه 4 و 6 سیلندری مدل سال قبل در این مدل بدون تغییر باقی مانده است. یکی از شکایتهایی که به ندرت در مورد سری 4 میشود این است که بی ام و 435i به قدر کافی سریعتر از بی ام و 4 سیلندر 428i حرکت نمیکند، مشکلی که برای رفع آن باید مدتی منتظر بود.
در این رنج قیمت رقبای اغوا کننده ای وجود دارند که آنها نیز به نوبه خود دارای نقاط ضعف هستند. آئودی A5 یک خودرو دو درب لوکس است که دارای یک موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر است اما بی ام و 428i به راحتی آن را پشت سر میگذارد. مرسدس بنز کوپه کلاس C در حال تقلا بین دو نسل است؛ مدلهای قدیمی و متعلق به نسل پیشین در حال دادن جای خود به مدل های جدید و جذابی هستند که هنوز به بازار عرضه نشده اند. اینفینیتی Q60 نیز که یک مدل قدیمی است همانند مرسدس بنز در حال جایگزینی با مدلی جدید است. یکی از مدلهای جایگزین برای بی ام و سری 4، فورد موستانگ GT است. با اینکه موستانگ از فضای کمتری برای سرنشینان عقب بهره می برد، اما با قیمتی کمتر از هندلینگ و عملکرد مشابهی برخوردار است.
- طراحی بدنه و امکانات رفاهی
بی ام و سری 4 مدل 2016 به صورت کوپه دو درب و کروک در بازار عرضه میشود که دارای دو تیپ 435i و 428i میباشد. سیستم XDrive موجود در این خودرو سبب میشود که به جای دیفرانسیل عقب به صورت تمام چرخ متحرک عمل کند.
تجهیزات استاندارد برای بی ام و کوپه 428i به شرح زیر است: رینگهای 18 اینچی، چراغهای اتوماتیک زنون در جلو، چراغ مه شکن، آینههای حساس به نور، سانروف، روکش با چرم مصنوعی،صندلیهای اسپورت برقی در قسمت جلو با قابلیت تنظیم در 10 حالت متفاوت، تنظیمات حافظه صندلی راننده، غربیلک فرمان دور چرم تلسکوپی، صندلیهای عقب تاشو، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطهای، سیستم رابط الکترونیکی iDrive(مجهز به یک صفحه نمایش 6.5 اینچی)،سیستم BMW Assist، سیستم برقراری ارتباط صوتی و اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو با یک پورت USB، رابطهای صوتی کمکی، رادیو HD و سی دی پلیر.
بی ام و کروک تیپ 428i به جای سانرووف، یک سقف متحرک برقی دارد که مجهز به بادشکن است. ویژگیهای جالب توجه این کروک صندلیهای عقب تاشو آن است که معمولا در خودروهایی که دارای سقف متحرک می باشند، دیده نمیشود.
در تیپ 435i یک موتور قوی تر، سیستم ورود و احتراق بدون کلید( از جمله یک سنسور مخصوص پا برای صندوق عقب)، صندلیهای برقی جلو با قابلیت محافظت از کمر در 4 جهت، رادیو ماهوارهای و یک سیستم صوتی Harman Kardon مجهز به 16 بلند گو، وجود دارد.
برای بی ام و سری 4 پکیجهای سفارشی متعددی وجود دارد. پکیج Premium برای تیپ 428i امکانات تیپ 435i را به آن اضافه میکند که شامل موارد زیر است: سیستم احتراق و ورود بدون کلید، رادیو ماهوارهای و روکش چرم. پکیج Technology امکانات زیر را به بی ام و اضافه می کند: یک سیستم iDrive به روز شده(شامل: مسیر یاب،کنترل صدا، یک صفحه نمایش 8.8 اینچی با رزولوشن بالا و یک کنترل کننده با صفحه لمسی)، یک کامپیوتر سفری،BMW Online ( که خبرهای جدید و اطلاعات لازم را در دسترس قرار میدهد)، اپلیکیشنهای بی ام و( سیستم ارتباطی برای اپلیکیشنهای تلفنهای هوشمند مشخص شده) و خدمات از راه دور بی ام و (که به تلفنهای مشخص شده و انتخابی این امکان را میدهد تا خودور را از راه دور قفل کنند و کنترل آب و هوایی را روشن نمایند، همچنین شامل یک سیستم دزدگیر پیشرفته میباشد).
پکیج Lighting، چراغهای خودکار LED و سیستم کنترل اتوماتیک نور بالا را اضافه مینماید. پکیج Cold Weather امکاناتی مانند گرم کن صندلیهای جلو و غربلیک فرمان و برای اتومبیل های کروک، هواکشهای گرم کننده گردن صندلیهای جلو را اضافه مینماید. پکیج Driver Assistance شامل دوربین دید عقب و سنسورهای پارک در عقب و جلو می باشد. پکیج Opting for the Driver Assistance Plus علاوه بر امکانات بالا ویژگیهای زیر را فراهم میآورد: سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط، دوربین دید بالا، سیستم اطلاعات محدودیت سرعت و سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک.
امکانات دیگری به صورت جداگانه قابل سفارش است که به شرح زیر هستند: تیپ 428i می تواند به سیستم صوتی Harman Kardon مجهز شود. از سوی دیگر در تمامی مدل ها امکان تجهیز به سیستم پارک اتوماتیک، دوربینهای دید بالا و کروز کنترل تطبیقی وجود دارد.
- قدرت و عملکرد موتور
بی ام و سری 4 مدل 2016 به دو صورت تمام چرخ متحرک(xDrive) و دیفرانسیل عقب به بازار عرضه میگردد. در هر دو حالت، گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به صورت استاندارد در این خودردو ها به کار گرفته شده است. یک گیربکس دستی نیز درکوپههای دیفرانسیل عقب و کوپه تیپ 435i تمام چرخ متحرک به کار گرفته شده است. برای کاهش مصرف سوخت، هر دو گیربکس مجهز به یک سیستم خاموش/روشن اتوماتیک هستند که زمانی که اتومبیل توقف میکند، به صورت خودکار موتور را خاموش مینماید.
بی ام و تیپ 428i دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر مجهز به توربوشارژر است که دارای 240 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 335 نیوتن متر میباشد و از شتاب صفر تا صد 5.4 ثانیه بهره می برد که برای خودرویی با 4 سیلندر عملکرد فوق العاده ای است.
میانگین مصرف سوخت در سیکل ترکیبی بی ام و کوپه 428i دیفرانسیل عقب، 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است(12.3 لیتر در شهر و 8.1 لیتر در بزرگراه ها). در حالی که گیربکس دستی مصرف سوخت را به 10.9 لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش میدهد( 12.8 لیتر در شهر و 8.3 لیتر در بزرگراهها)، که این همان میانگین مصرف سوختی است که در بی ام و کوپه 428i تمام چرخ محرک میبینیم. در بی ام و کروک 428i دیفرانسیل عقب میانگین مصرف سوخت در سیکل ترکیبی 10.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است(12.3 لیتر در شهر 8.3 لیتر در بزرگراهها) که در حالت تمام چرخ محرک به 11.3 لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش مییابد (13.5 لیتر در شهر و 8.6 لیتر در بزرگراهها). این ارقام برای این کلاس بسیار عالی هستند.
بی ام و 435i دارای یک پیشرانه 6 سیلندر خطی 3 لیتر مجهز به توربوشارژر می باشد که 300 اسب بخار قدرت و حدود 406 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا صد 5.6 ثانیه است که برای این کلاس مناسب می باشد، اما در مقایسه با بی ام و 428i ارزانتر و کم مصرف تر، خیلی چشمگیر نیست.
میانگین مصرف سوخت در سیکل ترکیبی برای بی ام و کوپه 435i دیفرانسیل عقب مجهز به گیربکس اتوماتیک 11.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است( 14.1 لیتر در شهر و 9.1 لیتر در بزرگراهها)، در حالی که میانگین مصرف سوخت این اتومبیل با گیربکس دستی 12.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است(14.1 لیتر در شهر و 9.4 لیتر در بزرگراهها). میانگین مصرف سوخت در سیکل ترکیبی برای بی ام و کوپه 435i به صورت تمام چرخ محرک (xDrive) با گیربکس اتوماتیک 12.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است( 14.1 لیتر در شهر و 9.4 لیتر در بزرگراهها) و با گیربکس دستی 12.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است( 14.9 لیتر در شهر و 10.1 لیتر در بزرگراهها).
میانگین مصرف سوخت در سیکل ترکیبی برای بی ام و کروک 435i دیفرانسیل عقب، 11.8 لیتر در هر 100 کیلومتر (14.1 لیتر در شهر 9.1 لیتر در بزرگراهها) و در حالت تمام چرخ محرک 12.3 لیتر در هر 100 کیلومتر(14.1 لیتر در شهر و 9.7 در بزرگراهها) میباشد.
- ایمنی
بی ام و سری 4 مدل 2016 به صورت استاندارد مجهز به امکانات ایمنی زیر هستند: ترمز ضد قفل، سیستم کنترل کشش و پایداری، کیسه هوا کناری در جلو و کیسه هوا زانو در جلو و کیسه هوا کناری پردهای. سیستم ارتباطات اضطراری به طور استاندارد شامل موارد زیر است: سیستم هشدار برخورد، سیستم شناسایی موقعیت ماشین هنگام دزدیده شدن و سیستم درخواست تیم نجات جاده ای. امکانات سفارشی شامل موارد زیر است: سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، دوربینهای دید بالا، سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم تشخیص خواب آلودگی و سیستم هشدار برخورد از جلو.
مسافت طی شده برای توقف از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بی ام و کوپه 428i مجهز به تایرهای تابستانی M Sport ، 33 متر و برای بی ام و کوپه 435i با تجهیزات مشابه، 34 متر می باشد. این ارقام رضایت بخش هستند، اما برای یک کوپه اسپرت لوکس با تایرهای تابستانی عالی نیستند.
- طراحی داخلی و امکانات خاص
داخل کابین بی ام و سری 4 تقریبا همانند بی ام و سری 3 می باشد، یعنی از همان طراحی زیبا و جذاب به همراه مواد با کیفیت بهره می برد. گیج های آنالوگ سنتی این کمپانی یک ارتباط تاریخی با بی ام و های دهه های قبل برقرار میکنند، در حالی که امکان سفارش تزئینات متعدد، این امکان را به خریداران می دهد که داخل کابین را مطابق با سلیقه خودشان طراحی کنند.
در رابطه با تکنولوژی به کار گرفته شده باید گفت که صفحه نمایش 6.5 اینچی در این خودرو به نظر مناسب می آید، اما می توان صفحه نمایش بزرگتری نیز سفارش داد. کار با سیستم iDrive موجود در این خودرو بسیار راحت است به طوری که از منوی بسیار ساده، گرافیک مناسب و زمان پردازش سریعی بهره می برد. اما در مقایسه با سیستم های خودروهای رقیب به نظر میرسد که برای رسیدن به آنچه که میخواهید، لازم است کمی بیشتر وقت صرف کنید.
ارتفاع کمتر صندلیها نسبت به سدانهای دیگر باعث میشود که شما فضای اسپرت کاملا متفاوتی را در بی ام و سری 4 تجربه کنید. صندلیهای استاندارد اسپرت در جلو کاملا راحت هستند، علاوه بر این بالشتکهای کناری قابل تنظیم به صورت برقی، ویژگی فوقالعاده دیگری است که در این خودرو دیده میشود. امکان سفارش صندلیهای آزادتر در پکیچ Luxury وجود دارد.
در قسمت عقب به دلیل ارتفاع کمتر سقف، فضای کمتری برای سرها نسبت به بی ام و سری 3 وجود دارد، اما همچنان برای بزرگسالان با جثه متوسط فضای کافی موجود است. فضای بار نیز کاملا مناسب می باشد. پایین آمدن سقف نیز حدود 20 ثانیه طول میکشد.
- تجربه رانندگی
طراحی بسیار شیک و جذاب بدنه بی ام و سری 4 مدل 2016 نوید بخش یک رانندگی هیجان انگیز و لذت بخش است. با وجود اینکه قدرت بی ام و 428i متوسط ارزیابی شده است، اما در دنیای واقعی به هنگام رانندگی شتابی بسیار سریع و قدرتی قابل توجه دارد. بی ام و 435i از سرعت بالاتری نسبت به بی ام و 428i بهره می برد، اما این میزان زیاد قابل توجه نیست.
گیربکس دستی 6 سرعته رانندگی لذت بخشی را فراهم می سازد؛ از طرف دیگر گیربکس هشت سرعته عملکرد بسیار خوبی دارد، چه در حالت تمام اتوماتیک و چه در حالت دستی با پدل شیفتر. به هنگام دور زدن و در سر پیچها، بی ام و سری 4 کاملا نرم عمل میکند، به طوری اعتماد به نفس راننده را افزایش میدهد. البته برخی ممکن است احساس کنند که سواری با این خودرو کاملا محکم و خشک است، اما سیستم تعلیق تطبیقی و قابل تنظیم سبب میشود که این خودرو به نرمی از روی موانع جادهای عبور کند و همچنین پایداری ماشین را افزیش میدهد.
- بازدید: 245
- دسته بندی:
پیشنهاد فروش خودرو مدل بی ام و سری 2 مدل 2016
کمپانی بی ام و در مونیخ مدل های سری 2 را را تولید می کند و کار خود را همچنان با کوپه های جمع و جور ادامه می دهد. اینگونه به نظر می آید که مدل های جدید کوپه های دو درب دارای طراحی منحصر به فردی هستند و دیگر مبتنی بر مدل های کوپه سری 1 تولید نمی شوند. بی ام و سری 2 جدید کمی پهن تر شده و فاصله محوری آن نیز افزایش یافته است. این خودرو به نحوی زیبا و دلربا است که می توان آن را رقیبی برای آئودی TT دانست. این سری در سه مدل 220i، 220d و 235i به بازار عرضه می شود.بی ام و 220i به صورت استاندارد یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دارد که تعویض آن با پدل شیفتر نیز انجام می شود. پیشرانه این بی ام و را یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری تامین می کند که قادر است 181 اسب بخار نیرو و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این مقدار به ترتیب 26 اسب و 70 نیوتن متر از مدل 125i بیشتر است. کمپانی بی ام و شتاب صفر تا صد این خودرو را 7 ثانیه برآورد کرده است. موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر نیز کار خود را به آرامی انجام می دهد و غرش خود را از دهانه اگزوز رها می کند. موتور دیزلی نیز با اینکه گشتاور بالاتری را در اختیار خودرو قرار می دهد ، اما مورد استقبال چندانی قرار نگرفت
بی ام و 220d یک موتور 4 سیلندر دیزلی 2 لیتری مجهز به توربوشارژر دارد که قادر است 181 اسب بخار نیرو و 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 7.1 ثانیه برآورد شده که نسبت به مدل قبلی 1 ثانیه کند تر است. اما باید اشاره کنیم که مصرف سوخت این مدل 20 در صد کمتر شده است و در حدود 4.4 لیتر در صد کیلومتر می باشد.
راننده در این خودرو قادر است با استفاده از کنترل گر کنسول وسط یک از حالت های رانندگی Comfort، Sport،Sport+ و Eco را انتنخاب کند. گفتنی است که این عملکرد به صورت الکترونیکی می باشد و بر حسب انتخاب ویژگی های ماشین را تغییر می دهد. از این رو، سیستم تعلیق تطبیقی ، الگوی تعویض دنده و نحوه شتابگیری خودرو تغییر می کنند. با این وجود، گفتنی است که مدل 220d دیزلی نسبت به مدل بنزینی سرو صدای بیشتری تولید می کند . اما عملکرد خودرو در جاده های هموار و نا هموار فرق چندانی نمی کند.
همانطور که می دانید سیستم فرمانپذیری بی ام و همواره دارای ضعف است، اما در محصولات سری 2 اسپرت این نقص احساس نمی شود. با انتخاب مدل 235i دیگر نگرانی درباره فرمانپذیری نخواهید داشت و از عملکرد بالای هندلینگ راضی خواهید بود. بی ام و 235i یک موتور 6 سیلندر 3 لیتری خطی مجهز به توربوشارژر دارد وقادر است 322 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.8 ثانیه برآورد شده است.
شاید نقطه قوت این خودرو هندلینگ بالای آن باشد که هر راننده ای را شگفت زده می کند. وزن خودرو به صورت متعادل در جلو و عقب تقسیم شده است و سیستم تعلیق پیشرفته این امکان را به وجود می آورد. جای خوشحالی دارد که این مدل ها از سیستم محرک محور عقب بهره می برند و مانند اول محصول سری 2 با نام Active Tourer دارای دیفرانسیل جلو نمی باشند. درون ک این این خودرو نیز به خوبی طراحی شده است و امکانات یک خودرو لوکس را به همراه دارد. اما در مقایسه با آئودی باید گفت که کاستی هایی وجود دارد. سیستم iDrive بی ام و در این مدل ها نیز با نمایشگر 6.5 اینچی(8.8 اینچی در مدل 235i) به همراه مسیریاب ماهواره ای خودنمایی می کند. روکش چرمی صندلی ها به صورت سفارشی در مدل های 220 و به صورت استاندارد در مدل 235 قابل نصب است. همچنین، صندلی در بخش نشیمنگاه از نرمی و راحتی خاصی برخوردارند. غربیلک فرمان سه پره با روکش چرمی که به پدل شیفتر مجهز شده است از دیگر نقاط برجسته این خودرو می باشد.
- بازدید: 255
- دسته بندی:
پیشنهاد فروش خودرو مدل آئودی A1
مزایا
فرمان الکترومکانیکی سبک و نرم، کابین آرام، سواری نرم، طراحی داخلی باکیفیت، طراحی اسپرت، ظاهر جدید مردانه، صندلیهای یکنفره راحت و آپشنهای سفارشی متعدد.
معایب
نداشتن دوربین عقب، دید محدود هنگام پارک و دندهعقب، نداشتن سیستم «آئودی کانکت» و آپشنهای زیاد.
آئودی A1 در نیمه عمر خود، در ماه می 2015 و در استرالیا تغییرات جدیدی پیدا کرد. این خودرو دارای دو موتور کاملاً جدید، فرمان الکترومکانیکی، آپشن گیربکس خودکار برای مدل پایه و مدلهای جدید است.
آئودی A1 برای اولین بار با موتور سه سیلندر 1 لیتری TFSI که گروه خودروسازی فولکسواگن آن را طراحی کرده است ارائه میشود.مذاکراتی برای قیمتگذاری این خودرو در بازار استرالیا در حال انجام است، اما آئودی احتمال میدهد که این سری از محصولات نیز با قیمت مشابه محصولات فعلی عرضه شوند.
از زمان معرفی آئودی A1 در سال 2010 تاکنون، بیش از 500000 دستگاه از این خودرو در سراسر دنیا به فروش رسیده است. بعد از توقف تولید مدل سه دره آئودی در اواسط سال 2013 در استرالیا، نام این خودرو دیگر از سر زبانها رفت.موتور 1 لیتری مجهز به توربوشارژر با موتور 1.2 لیتری در مدل پایه جایگزین شد. موتور 1.4 لیتری TFSI تغییراتی پیدا کرد و موتور 1.8 لیتری TFSI اسپرت نیز با موتور 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه جایگزین شد. مدل اخیر آئودی A1، با دارا بودن موتور 2 لیتری TFSI که توان آن 170 کیلووات و گشتاور آن 370 نیوتن بر متر است، در صدر این گروه قرار گرفته است.
مدل S1 در ماه مارس به خانواده آئودی پیوست و در ماه اکتبر به بازار عرضه شد. این اولین عضو آئودی کواترو است که از سیستم چهارچرخ متحرک بهره میبرد.موتور 1 لیتری A1 برای اولین بار در کنار دو مدل گیربکس دستی پنج سرعته و گیربکس هفت سرعته Sترونیک و دوکلاچه خودکار ارائه میشود. توان هر دو موتور 70 کیلووات و گشتاور آنها 160 نیوتن بر متر است
موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری TFSI نیز با گیربکس دستی شش سرعته و گیربکس هفت سرعته خودکار ارائه میشود. این موتور تنها در یک مدل وجود دارد، ولی جدید نیست و فقط تغییر پیدا کرده است. توان این موتور در 5000 دور بر دقیقه 92 کیلووات و گشتاور آن در 1400 تا 4000 دور بر دقیقه 200 نیوتن بر متر است.
موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری TFSI مدل اسپرت برای اولین بار A1 و تنها با گیربکس هفت سرعته ترونیک و دوکلاچه خودکار ارائه میشود. توان این موتور در 5400 دور بر دقیقه 141 کیلووات و گشتاور آن در 1250 تا 5300 دور بر دقیقه 250 نیوتن بر متر است.
موتور توربو دیزل و بنزینی در سفارشهای اروپا و آسیا بیشتر به چشم میخورد، اما در سفارشهای استرالیا فقط از سه مدل بنزینی که در بالا به آنها اشاره کردیم استفاده شده است. گنجاندن موتور ترونیک S و مطابقت با استانداردهای یورو 6، نقطه قوت A1 است.در سخنرانی رسانهای بینالمللی موناکو این فرصت به CarAdvice داده شد که رانندگی با موتور 1 لیتری و 1.8 لیتری TFSI را تجربه کند.که این تجربه نشان داد که تغییر محسوسی در سواری و هندلینگ این خودرو ایجاد شده است.
موتور سه سیلندر عملکرد خوبی دارد، اما گشتاور پایین آن در دور موتورهای پایین نیازمند توجه است. از سوی دیگر موتور 1.8 لیتری قدرتمند و پاسخگوی گاز دادن سریع است.این کمپانی اقداماتی برای کم کردن سر و صدای داخل کابین انجام داده و برای ساخت صفحات فولادی نازکتر، سبکتر، متراکمتر و از تکنیکهای خاص و مواد عایق با کیفیت بهره گرفته است.این کمپانی برای کم کردن سر و صدای داخل کابین اقداماتی انجام داده است که شامل صفحات فولادی نازکتر، سبکتر، متراکمتر و استفاده از تکنیکهای خاص و مواد عایق با کیفیت بهره گرفته است.
نتیجه این تغییرات کابینی آرام است که فقط صدای جاده به داخل آن نفوذ میکند. صدای باد و موتور نیز قابل چشمپوشی است.
تغییراتی نیز در سیستم تعلیق صورت گرفته است. سیستم تعلیق جلو مک فرسون، با جناغیهای کوتاهتر و دارای اتصالات متقاطع است. سیستم تعلیق عقب نیز نیمهمستقل و دارای فنرها و کمکفنرهای جداگانه است. سیستم تعلیق اسپرت نیز در پکیج Line S ارائه شده است که تنظیمات خشکتری دارد.سیستم تعلیق در جلو مک فرسون، با جناغیهای کوتاهتر و دارای اتصالات متقاطع است و سیستم تعلیق درعقب نیز نیمهمستقل و دارای فنرها و کمکفنرهای جداگانه است. سیستم تعلیق اسپرت نیز در پکیج Line S ارائه شده است که تنظیمات خشکتری دارد واین تغییراتی است که در سیستم تعلیق صورت گرفته است.
مدل A1 راحت است و سواری نرمی دارد. این خودرو حتی از جادههای باریک حومه فرانسه که شانه راه ناهموار دارند نیز به راحتی عبور میکند.موناکو را ترک کنید، جاده انحرافی طولانی و شیبدار و پر از پیچ را طی کنید و به «سوسپل» بروید. A1 متانت خود را با خوابیدن روی جاده حفظ میکند و علیرغم وزش باد با ثبات و درست مسیر را طی میکند
فرمان جدید الکترومکانیک سبک و روان است و کار کردن با آن نسبت به فرمانهای هیدرولیک قبلی به انرژی کمتری نیاز دارد.مدل جدید A1 دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و گشتاور محور جلو است. این خودرو دارای سامانه Start-Stop است و Drive select امکان انتخاب پدال گاز، کنترل سرعت و فرمان را در سه حالت مختلف فراهم میکند. دریچه هوای قابل تنظیم نیز به عنوان آپشن وجود دارد.
مینی رقیب اصلی A1 است، اما A1 هنوز هم پر فروشتر است. این خودرو مدلهای متنوعتری دارد که همه آنها دارای فیس لیفت و آپشنهای سفارشی متعدد هستند. این کمپانی مدعی شده است که بیش از 1 میلیون تجهیزات را به صورت آپشنهای سفارشی ارائه داده است.
مینی مدت زمانی طولانی از پیشگامان خودروهای دارای آپشنهای سفارشی بوده است و این تغییر جایگاه آن به دلیل ورود آئودی، باید قیمت مینی را نسبت به مدلهای رقیب بالاتر ببرد.متغیرهای جاهطلبی و جذابیت موجود در مدلهای قبلی، جای خود را به طراحی اسپرت A1 دادهاند. آئودی ادعا میکند که چهار پنجم خریداران برای اولین بار به سراغ برندی آلمانی رفتهاند. ارائه آپشنهای شخصیسازی مختلف، جوانان را به خرید این خودرو اسپرت تشویق و ترغیب میکند.
طراحی خارجی این خودرو نیز بهروزرسانی شده است. بدنه A1 اکنون 2 سانتیمتر کشیدهتر شده و خطوط آن نیز برجستهتر شدهاند. نمای این خودرو نیز بر اسپرت بودن آن تأکید دارد و رینگهای آلیاژی 15 تا 18 اینچی آن دارای 17 آپشن مختلف هستند.
چراغهای مثلثی شکل جلو و چراغهای حرکت در روز LED (چراغ زنون به صورت آپشن)، جلوپنجره پهنتر و کوتاهتر و زاویهدار و هواکشهای کوتاهتر و پهنتر، تغییراتی هستند که در قسمت جلو خودرو انجام گرفته است.
چراغ عقب LED، در صندوق مناسب این مدل و دیفیوزر بزرگتر نیز اسپرت بودن خودرو را بیشتر در معرض توجه قرار میدهد. در مجموع میتوان گفت تغییرات ایجاد شده زیبایی این خودرو را بیشتر کرده است.کنسول وسط همانند مدل قبلی طراحی ساده دارد و البته قابلیت سفارشی کردن پیدا کرده است. Audi Connect نیز به شکل جدیدی عرضه شده است و تمام مدلها دارای صفحهنمایش بازشو هستند.
دوربین عقب به شکل استاندارد عرضه نمیشود، اما سنسورهای عقب به همراه هشدارهای صوتی به پارک خودرو کمک میکنند. پنجرههای کوتاه این خودرو چندان مطلوب نیست و دید شما را هنگام پارک محدود میکند.صندلیهای A1 راحت و دارای رنگها و مدلهای قابل تنظیم هستند و این طراحیهای جدید مطمئناً موردپسند همه خواهد بود.فضای صندلیهای عقب مناسب است و سیستم صوتی Bose به صورت آپشن وجود دارد. فضای صندوقعقب نیز مناسب است و به راحتی میتوان سه چمدان را در آن جای داد.
با استفاده از پکیج Driver Assistance نیز میتوانید از نمایشگر نقاط کور بهرهمند شوید. این خودرو فاقد ترمز اضطراری خودکار است، اما در نسل بعدی A1 شاهد این ترمز نیز خواهیم بود. توجه این کمپانی به جزئیات طراحی داخلی کاملاً محسوس است و همهچیز زیبا و با کیفیت به نظر میرسد. تنها نقطهضعف این خودرو کابل شارژ تلفن همراه است که از داخل داشبورد در دسترس قرار میگیرد.
اگرچه ما به توضیح مدلهای متنوع اروپایی A1 پرداختیم، اما مدلهای استرالیایی نیز تقریباً شبیه همین مدلها هستند. قیمت دقیق و جزئیات بیشتر در مورد این خودرو نیز به زودی در دسترس قرار میگیرد. A1 با طراحی اسپرت و جذاب به همراه آپشنهای سفارشی به محصولات آئودی اضافه شده است.
- بازدید: 223
- دسته بندی:
پیشنهاد فروش خودرو مدل ام جی 6
MG6 از مهندسی انگلیسی برخوردار است و به همین دلیل برای جادههای انگلستان ساخته شده
نکات مثبت: رانندگی فوق العاده، عمل کرد بالا در رانندگی، تجهیزات استاندارد زیاد
نکات منفی: فقط با یک موتور ارائه می شود، کیفیت پایین متریال کابین که به صورت یک تکه نیستند،افت قیمت
- مقدمه
حضور MG6 آغاز دوباره ای است برای این برند انگلیسی. این خودرو ی پنج در هاچبک در کارخانه تاریخی لانگبریج، دبل یو میدز (Longbridge, W Mids) مونتاژ می شود و قطعات آن در چین ساخته می شود، اما طراحی و مهندسی ان در انگلستان انجام شده.
اصل MG6 همان خودرویی است که با اسم Roewe 550در بازار چین فروخته می شود. اما تغییراتی به صورت اسپورت توسط MG در بدنه و شاسی آن صورت میگیرد. در مدلهای قبلی MG6 با یک موتور چهار سیلیندر با پیشرانه ۸/۱ لیتری بنزینی و موتور چهار سیلیندر با پیشرانه ۹/۱ لیتری دیزلی و دو بدنه یعنی پنج در هاچبک و چهار در سدان به اسم مگنت (Magnette) ارائه می شد. در سال ۲۰۱۵ نسل جدید MG6 با یک فیس لیفت اساسی و با حذف کردن آن موتور ۸/۱ لیتری پر مصرف بنزینی در بازار خودرو برای فروش ماشین عرضه شد. ضمن اینکه در این خودرو نسل جدید تغییرات اساسی انجام شد و تجهیزات بیشتری به صورت استاندارد به آن اضافه شد و قیمت آن هم از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پوند انگلیس ارزان تر شد.
بدنه MG6 از بیشتر رقبای خودش بزرگ تر است و تجهیزات خیلی بیشتری هم حتا در مدل پایه آن ارائه داده می شود به صورت استاندارد. اما کیفیت ساخت این خودرو از رقبای اروپایی خودش همچون فورد فوکوس و واکسال استرا کمتر است. در واقع این MG6 نسل جدید از مدلهای قبلیاش که تازه به بازار خودرو عرضه شده بود خیلی بهتر است و معامله شیرین تری است. اما افت قیمت این خودرو هنوز یک مشکل اساسی است. ولی با این حساب ما مدل پایه S را پیش نهاد میکنیم که باز هم از تجهیزات زیادی برخوردار است با قیمت فقط ۱۳۹۹۵ پوند انگلیس.
- قدرت موتور و عملکرد خودرو
علاوه بر اینکه طراحی MG6 انگلیسی هست و از مهندسی انگلیسی برخوردار است. با این حساب این خودرو طوری طراحی شده که برای جادههای انگلستان ساخته شده. چون خودروهای انگلیسی از خودراهای چینی متفاوت است با تغییرهایی که در فنر بندی آنها یعنی فنر لول و کمک فنر آنها صورت گرفته، و دارای میلههای تعادل (anti-roll bars) میباشد که از چپ کردن خودرو در پیچهای تیز جلو گیری میکند، و دارای جعبه فرمانی است که عمل کرد سریع تری دارد. حال با مجهز بودن به این مشخصات فنی رانندگی با MG6 خیلی هیجان تر خواهد بود.
با داشتن جعبه فرمانی که عمل کرد سریعی دارد رانندگی با آن مخصوصاً در پیچ های تیز رانندگی خوب و مطمئنی را به راننده و سر نشینانش ارائه می دهد.
با
اینکه MG رانندگی تیز و اسپرتی ارائه می دهد، اما از راحتی آن کم نمی شود. چون این خودرو در جاده هایی که از آسفالت خوبی برخوردار نیستند یا وقتی که از روی دست اندازها رد می شود، نمی گذارد که سرنشینانش چیزی را حس کنند. علاوه بر اینکه دندههای جعبه دنده شش سرعته MG طولانی هستند و به این معنا است که دور موتور کمتری نیاز دارند تا شتاب خوبی بگیرد در آزاد راه ها. ضمن اینکه کابین عایق از صدا ی آن هم خیلی کمک میکند تا این خودرو در سرعت بالا رانندگی فاقد از سر و صدا را به راننده و سرنشینانش ارائه دهد.
در MG6 ۲۰۱۵ تغییرات پیشرفته در مکانیک این خودرو همچون: سیستم کنترل هوشمند به صورت الکترونیک در چرخش چرخها که از چرخش در جا آنها جلو گیری میکند و یک جعبه دنده شش سرعته دستی دقیق تر (ضمن اینکه دنده اتوماتیک اصلا به صورت گزینه ای ارائه داده نمیشود) به کار رفته تا رانندگی نرمی را ارائه دهد.
- مصرف سوخت، میزان تولید CO2 ، و هزینههای مربوط به خودرو
قیمت MG6 خیلی مناسب است با تجهیزات زیادی که دارد مثل:رینگهای آلیاژ دار ۱۶ اینچ، صندلیهای دارای گرمکن، و ترمز دستی الکترونیک.
نسل قبلی MG6 نسبت به دیگر رقبای خودش خیلی عقب بود از نظر مبلغ مالیات زیادی که به آن تعلق می گرفت و مصرف سوخت بلایی که داشت. حال با از بین بردن آن مشکلات، MG6 ۲۰۱۵ قابل به ارائه ۴/۶۱ مایل در هر گالون است به صورت میانگین و فقط ۱۱۹ گرم/کیلومتر CO2تولید میکند. با این ارقام مالیات راه و ترابری که به MG6 تعلق میگیرد از ۱۱۰ به ۳۰ پوند انگلیس در سال رسیده است.
- طراحی داخلی، خارجی و تکنولوژی به روز
بر گشت MG آن محبوبیتی که MG سابق داشت را کم نکرده و با اینکه این خودرو سازی حال متعلق به خودرو سازی SAIC چین است اما MG6 با طراحی جدیدی برای فروش ماشین در بازار خودرو انگلستان ارائه داده می شود. ضمن اینکه مدل پنج در هاچبک MG6 که با اسم Roewe 550 سدان از خودرو سازی SAIC در بازار چین فروخته می شود.
با این حساب گروه MG انگلستان به دل خواه خود MG ها را طراحی می کند. تغییرات طراحی بدنه MG6 شامل: جلو دماغه با یک آرم بزرگتر هشت ضلعی MG، جلو پنجره باریکتر، و چراغهای جلو گوشه دار، یک جلو پنجره دیگر زیر سپر جلو، و خمیدگیهای خیلی کم در کنار می شود.
تغییرات که در طراحی بدنه عقب MG6 رخ داده به صورتی بوده که چراغهای خطر کمی بالا تر آماده و باعث شده که شیشه ی عقب با زاویه بیشتری(خوابیده تر) قرار بگیرد و سپر عقب هم مشکی رنگ و پهن تر شده. با فیس لیفتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، سپرهای جلو و عقب زاویه دار شدند و نوار لامپهای LED که در طول روز روشن میمانند به چراغهای جلو اضافه شد که رخ آن را جذاب تر کرده است.
طراحی کابین MG6 هم به شکلی صورت گرفته است که دارای پلاستیک تیره رنگ است و متریالی که با رنگ خاکستری و نقرهای روی وسط کنسول به کار رفته به آن حالت برجسته ای داده است. برای روکش صندلیها از جنس چرم خوبی به کار رفته. با اینکه متریال به کار رفته شده در کابین به صورت یک پارچه نیست و تکه تکه کنار هم قرار گرفته اند اما چیدمان کابین را زیبا کرده. کلیدهای کنترل که در وسط کنسول هستند ما بین دریچههای هوا قرار گرفته اند و این نوع چیدمان کمی عجیب و قریب است.
متاسفانه متریالی که در کابین به کار رفته از جنس پلاستیک محکم است و کلیدهای کنترل که روی فرمان قرار گرفته اند شل هستند و با طراحی مجددی که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت باز این مشکلات را بر طرف نکرده. اما از طرف دیگر با این طراحی جدیدی که صورت گرفت، به جای آن ترمز دستی بی قوار، یک سیستم ترمز دستی الکترونیک جای آن آمده و یک سیستم همه جانبه با صفحه لمسی ۷ اینچی که ملقب به MG Touch است در کابین MG6 اضافه شده است.
- راحتی و فضای بار صندوق
از نظر فضای بار صندوق هم به خاطره بزرگ بودن بدنه MG6 ، این خودرو قادر به ارائه ۴۹۸ لیتر فضا ی بار در صندوق است و با خواباندن صندلیهای عقب این فضا به ۹۲۴ لیتر افزایش پیدا میکند.
صندوق MG6 که یک در کشیده و بزرگی دارد، طراحی نما ی عقب این خودرو را خوش استیل کرده اما فضا ی جای صندوق را کم نشان می دهد. ضمن اینکه طراحی فضا ی صندوق به صورت استاندارد انجام نشده، اما دارای قفل و چفت Velcro است با دکمه در باز کن لمسی و یک روکشی که هم زمان با در صندوق بالا و پایین می اید و فضا ی صندوق را مخفی میکند. قابل ذکر است که متاسفانه صندوق مجهز به سوکت وسایل برقی ۱۲ ولت نیست.
از نظر فضای جا در عقب MG6 می شود گفت که صندلیهای آن قسمت به اندازه کافی جا دار هستند و درها ی عقب به اندازه کافی بزرگ هستند که سرنشینان بتوانند به راحتی سوار و پیاده شوند. ضمن اینکه صندلیهای عقب مجهز به دریچههای هوا و زیر سیگاری خواهند بود، اما باز هم به سوکت وسایل برقی ۱۲ ولت مجهز نخواهد بود.
به خاطر سقف زاویه دار و کمی پایین امده باعث شده که پنجرههای عقب کوچک باشند که به همین دلیل دید عقب راننده را محدود کرده است. فضا های جا دادن وسایل شخصی هم به اندازه کافی خوب است با داشبورد جا دار و فضاهای دیگری که در کنار درها طراحی شده است.
- خدمات پس از فروش و ایمنی
هنوز کمی سخت است تا در مورد خدمات پس از فروش و دست رسی راحت به قطعات آن قضاوت کرد. چون فعلا چند دستگاه بیشتر از این خودروها فروخته نشده است. اما چون خودرو سازی MG در انگلستان به اندازه کافی مشهور است، این احتمال وجود دارد که از این نظر برای این خودرو مشکلی نخواهد بود.
خودرو سازی MG تصمیم گرفته است تا آخر سال۸۰ نمایندگی رسمی در سر ا سر انگلستان داشته باشد برای ارائه خدمات پس از فروش به خریداران خودروها یش.
از نظر ایمنی هم MG6 دارای شش کیسه هوا است و متاسفانه موسسه ایمانی NCAP اروپا فقط چهار ستاره به این خودرو داده است.
تبلیغات
موضوعات
آمار سایت
- آنلاین : 0
- بازدید امروز : 1
- بازدید دیروز : 3
- بازدید هفته گذشته : 4
- بازدید ماه گذشته : 4
- بازدید سال گذشته : 165
- کل بازدید : 342
- کل مطالب : 16
- نظرات : 0
اگر فکر میکنید که تمام مسائل مهم خودرو مربوط به قدرت، احساس و تعادل آن است، یا اگر فکر میکنید مهمترین مسائل، مربوط به مدل، آسایش و مفرح بودن آن است، بیامو ۲۰۱۵ Z4 یک انتخاب تمامعیار خواهد بود. درحالیکه خودروهایی مانند مرسدس بنز SLK یا آئودی TT بیشتر گرایش به مجلل بودن دارند، و پورشه باکستر بیشتر بهحالت اسپرت تولید شده است، این خودروی بیامو Z4 میانه را هدف گرفته است، مانند خودروهای اسپرت جذاب است، و برای سیروسفر نیز مناسب است. سقف جمعشدنی آن نیز همه را برای خرید این محصول ناب، اغوا میکند، و کابین مطلوب راننده نیز، حتی برای رانندگان قدبلند، دارای فضای کافی است، که برای این مدل بسیار شگفتانگیز است. هم مدل ۴ سیلندر (sDrive28i) و هم مدل ۶ سیلندر (sDrive35i و sDrive35is) دارای نیروی توربو شده بالایی هستند، که از بیامو ۲۰۱۵ Z4 یک خودرو با کلاس جهانی ساختهاند.
از این خودرو خوشتان خواهد آمد، اگر ...
اگر روزی خواستید که خودروی اسپرت داشته باشید، و روز بعدش دوست داشتید که کروزر مجلل داشته باشید، پس بیامو Z4 دقیقاً همان چیزی است که بهدنبالش بودید. با ویژگیهای دینامیکی و لوازم مجللی که دارد، قیمت Z4 نیز کاملاً منصفانه است.
از این خودرو خوشتان نخواهد آمد، اگر ...
علاقهمندان به رانندگیهای سخت و دشوار که بیامو Z4 را خیلی لطیف میدانند، باید بهدنبال پورشه باکستر باشند. اگر بهدنبال یک خودروی بسیار مجلل هستید، حتماً نگاهی به مرسدس بنز SLK بیاندازید. اگر رانندگی در مناطق ناهموار را دوست دارید، آئودی TT دو محوره میتواند جایگزین بهتری برای این بیامو باشد.
امسال بیامو Z4 ۲۰۱۵ هیچ تغییری نخواهد داشت.
رانندگی و احساس آرامش در خودروی بیامو Z4، چه در جادههای پر باد کوهستانی باشد یا جادههای کناره اقیانوس، درست مثل این است که در خانه خودتان باشید. خب، قصد نداریم بگوییم این خودرو از هر لحاظ کامل است – صندوقعقب آن، حتی در قیاس با خودروهای استاندارد ... اندکی کوچکتر است – اما از لحاظ رضایت رانندگی، Z4 حرفهای زیادی برای گفتن دارد. مدل اولیه بیامو Z4 با موتور چهار سیلندر توربو به بازار میآید، اما خب که چه؟ سرعت ۰ تا ۶۰ مایل این خودرو حدود ۵.۵ ثانیه است که آنرا بسیار سریعتر میکند. اگر این برای شما کافی نیست، ارتقاء به مدل ۶ سیلندر آن میتواند زمان شتاب خودرو را تسریع بخشد. سقف خودرو در عرض ۲۰ ثانیه، باز یا بسته میشود، و بدان معناست که وزش باد در میان موهای شما بستگی به شرایط آبوهوایی و میزان تحمل شما در برابر اشعه آفتاب دارد. فارغ از اینکه چه موتور یا گیربکسی را انتخاب میکنید، خودروی Z4 یک انتخاب استثنایی برای رانندگی است.
سقف تاشوی بیامو ۲۰۱۵ Z4 درواقع بیانگر دو خودرو در یکی است. با خرید این خودرو، در روزهای آفتابی یک خودروی بسیار عالی خواهید داشت. در روزهای بارانی، میتوانید دکمه را پایین بزنید و از رانندگی درون خودرو لذت ببرید.
خودروهای اسپرت، معروف به داشتن سیستم تعلیق سفت و سختی هستند، و گرندتوررها دارای سیستم تعلیق نرمی هستند. خودروی بیامو Z4 با سیستم تعلیق انطباقی جانبی که دارد، هردو گزینه را ارائه میدهد و شما میتوانید بین گزینههای Normal، Sport و Sport+ یکی را انتخاب کنید.
بیامو Z4 قرار است یک فرق اساسی با سایر خودروهای دو- درب داشته باشد: فضای داخلی زیاد. علاوه بر فضایی مناسبی که برای سر سرنشینان وجود دارد، Z4 دارای جای پای کافی نیز هست، حتی برای رانندگان قدبلند. مواد بهکاررفته درون خودرو بسیار با کیفیتتر شدهاند، مدلهای پایه دارای روکش صندلی چرمی هستند، و مدلهای بالاتر دارای روکش چرم اصل هستند. یک فضای یدکی اضافه برای گذاشتن کیف یا لوازم دیگر درون آنها در پشت صندلیها قرار دارد، و یک مسیر منتهی به صندوقعقب نیز وجود دارد که میتوانید لوازم بزرگتر مثل کیف گلف را درون خودرو جا دهید. البته ما هنوز از طرفداران سیستم انتخاب دنده عجیب بیامو، که در مرتبه اول شما را سرگردان میکند، نیستیم.
معمولاً کروکیها با سقف جمع شده خیلی زیبا بهنظر میرسند، ولی با سقف جمع شده اصلاً زیبا نیستند. ولی بیامو Z4 ۲۰۱۵ اینگونه نیست و با هردو شمایل، زیبا بهنظر میرسد. نگاهی کلی به طراحی این خودرو بیاندازیم: با یک هود بزرگ، صندوق کوچک، و گلگیرهای قوی – نیازی به اشاره به آرم بیامو روی شبکه هوا نیست -، بیامو Z4 از هر زاویهای زیباست. اگر سقف آن باز باشد، مانند یک کوپه جذاب میشود. سه طرح مختلف آن – sDrive28i، sDrive35i و sDrive35is – با علامتهای خود قابلتمایز هستند، جایی که لولههای اگزوز تزئینی قرار گرفتهاند، و با انحناهای متفاوت، و شبکه کرومی زیبایی که در مدلهای ۶ سیلندری هست، عمدهترین تغییرات انجام شده هستند.
با پرداخت حدود ۵۰، ۰۰۰ دلار، میتوانید بیامو کاملاً مجهزی داشته باشید. مدل پایه Z4 sDrive28i دارای صندلیهای برقی ۸ جهته، ورود به خودرو و استارت بدون کلید، برفپاککنهای حساس به باران و چراغهای جلوی زنون سازگار با فرمان که همزمان با آن میچرخد، که تمام اینها، امکانات استاندارد هستند. امکانات ایمنی شامل ۶ ایربگ، سرویسهای اورژانسی تعبیه شده با هشدار تصادف خودکار، و چراغهای ترمز سازگاری که از نور روشنتر و بیشتری که بهدلیل افزایش فشار ترمز ایجاد میشود، جلوگیری میکند. هر مدل Z4 2015 مشمول خدمات تکمیلی بیامو میشود، که شامل کمکهای کنار جادهای بهمدت ۴ سال/ بینهایت مایل و تعمیرات برنامهریزیشده بهمدت ۴ سال/ ۵۰، ۰۰۰ مایل است.
اگر امکانات استاندارد این خودرو کافی نیست، میتوانید تا جایی که سلیقه و بودجه شما اجازه میدهد، امکانات جانبی را به بیامو Z4 ۲۰۱۵ خود را اضافه کنید. بسیاری از ویژگیهای مطلوب، به شکل بستههایی عرضه میشوند. مثلاً بسته اسپرت M در فهرست تجهیزاتی که باید اضافه شوند، دارای بالاترین رتبه است، از آنجاییکه دارای ویژگیهایی مانند سیستم تعلیق انطباقپذیری که در بالا ذکر شد، فرمانی با حاشیه ضخیم، قطعات بدنه ایرودینامیک، و صندلیهای اسپرت است. اگر دوست دارید که گجتهای بیشتری درون خودرو داشته باشید، بسته Technology میتواند سرسختترین علاقهمندان لوازم فناوری را با نرمافزار کار با آیفون، برنامه Google Local Search و سیستم هدایت در ترافیک بلادرنگ خود خشنود کند.
خودروی Z4 2015 با سه قدرت مختلف عرضه میشود. گزینههای قابل انتخاب، یک موتور چهار سیلندر ۲۴۰ اسب بخاری یا یک موتور شش سیلندر ۳ لیتری تقویت شده ۳۰۰ یا ۳۳۵ اسب بخاری است. اکثر افراد برای رسیدن به نهایت سرعت لذتبخش این خودرو، از فناوری توربو TwinPower و سوخترسانی مستقیم بیامو استفاده میکنند. گیربکسهای قابل انتخاب عبارتاند از ۶ دنده دستی، ۸ دنده خودکار یا ۷ دنده دو کلاچه خودکار، که این گزینه آخر تنها ویژگی جانبی مدل sDrive 35is است. تمام مدلهای Z4 بر اساس ساختار محور عقب هستند و از سوختهای با اکتان بالا استفاده میکنند.
موتور ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربو
۲۴۰ اسب بخار، ۵۰۰۰ دور در دقیقه
۲۶۰ پوند-فوت گشتاور و ۱۲۵۰ – ۴۸۰۰ دور در دقیقه
مصرف سوخت در شهر/ بزرگراهها طبق استانداردهای EPA: ۲۲/۳۴ مایل بهازای هر گالن (دستی)، ۲۲/۳۳ مایل بهازای هر گالن (خودکار)
موتور ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربو
۳۰۰ اسب بخار، ۵۸۰۰ دور در دقیقه
۳۰۰ پوند-فوت گشتاور و ۱۴۰۰-۵۰۰۰ دور در دقیقه
مصرف سوخت در شهر/ بزرگراهها طبق استانداردهای EPA: ۱۹/۲۶ مایل بهازای هر گالن (دستی)، ۱۷/۲۴ مایل بهازای هر گالن (خودکار)
موتور ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری دو توربو
۳۳۵ اسب بخار، ۵۹۰۰ دور در دقیقه
۳۳۲ پوند-فوت گشتاور و ۱۵۰۰ دور در دقیقه
مصرف سوخت در شهر/ بزرگراهها طبق استانداردهای EPA: ۱۷/۲۴ مایل بهازای هر گالن
قیمت بیامو Z4 ۲۰۱۵ از کمتر از ۴۹، ۰۰۰ دلار شروع میشود. قیمت مدل متوسط sDrive35i حدود ۵۷، ۰۰۰ دلار قیمت دارد، درحالیکه قیمت مدل بسیار قدرتمند sDrive35is فقط ۶۶، ۰۰۰ دلار است! این مقدار، پول زیادی است، اما با حدود ۷۵، ۰۰۰ دلار میتوانید یک بیامو Z4 فول آپشن داشته باشید که قیمت آن حدود ۱۰، ۰۰۰ دلار از قیمت پورشه باکستر فول آپشن کمتر است، البته مدلهای کم امکاناتتری مانند مرسدسبنز SLK، آئودی TT Roadster و نیسان کروکی 370Z بسیار ارزانقیمتتر از اینها هستند. پیش از رفتن نزد فروشندگان خودرو، نگاهی به قسمت Fair Purchase Price در پایین سایت KBB.com بیاندازید تا ببینید که سایر افراد در منطقه شما، برای بیامو Z4 چقدر میپردازند. وقتی زمان فروش آن برسد، Z4 2015 قیمت بالاتری نسبت به آئودی TT، مرسدس بنز SLK و نیسان 370Z خواهد داشت، اما با فاصله اندکی پشت سر پورشه باکستر خواهد بود.