• بازدید: 255
  • دسته بندی:

پیشنهاد فروش خودرو مدل آئودی A1

 

 

 

مزایا

فرمان الکترومکانیکی سبک و نرم، کابین آرام، سواری نرم، طراحی داخلی باکیفیت، طراحی اسپرت، ظاهر جدید مردانه، صندلی‌های یک‌نفره راحت و آپشن‌های سفارشی متعدد.

معایب

نداشتن دوربین عقب، دید محدود هنگام پارک و دنده‌عقب، نداشتن سیستم «آئودی کانکت» و آپشن‌های زیاد.

 آئودی A1 در نیمه عمر خود، در ماه می 2015 و در استرالیا تغییرات جدیدی پیدا کرد. این خودرو دارای دو موتور کاملاً جدید، فرمان الکترومکانیکی، آپشن گیربکس خودکار برای مدل پایه و مدل‌های جدید است.

آئودی A1 برای اولین بار با موتور سه سیلندر 1 لیتری TFSI که گروه خودروسازی فولکس‌واگن آن را طراحی کرده است ارائه می‌شود.مذاکراتی برای قیمت‌گذاری این خودرو در بازار استرالیا در حال انجام است، اما آئودی احتمال می‌دهد که این سری از محصولات نیز با قیمت مشابه محصولات فعلی عرضه شوند.

از زمان معرفی آئودی A1 در سال 2010 تاکنون، بیش از 500000 دستگاه از این خودرو در سراسر دنیا به فروش رسیده است. بعد از توقف تولید مدل سه دره آئودی در اواسط سال 2013 در استرالیا، نام این خودرو دیگر از سر زبان‌ها رفت.موتور 1 لیتری مجهز به توربوشارژر با موتور 1.2 لیتری در مدل پایه جایگزین شد. موتور 1.4 لیتری TFSI تغییراتی پیدا کرد و موتور 1.8 لیتری TFSI اسپرت نیز با موتور 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه جایگزین شد. مدل اخیر آئودی A1، با دارا بودن موتور 2 لیتری TFSI که توان آن 170 کیلووات و گشتاور آن 370 نیوتن بر متر است، در صدر این گروه قرار گرفته است.

مدل S1 در ماه مارس به خانواده آئودی پیوست و در ماه اکتبر به بازار عرضه شد. این اولین عضو آئودی کواترو است که از سیستم چهارچرخ متحرک بهره می‌برد.موتور 1 لیتری A1 برای اولین بار در کنار دو مدل گیربکس دستی پنج سرعته و گیربکس هفت سرعته Sترونیک و دوکلاچه خودکار ارائه می‌شود. توان هر دو موتور 70 کیلووات و گشتاور آن‌ها 160 نیوتن بر متر است

موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری TFSI نیز با گیربکس دستی شش سرعته و گیربکس هفت سرعته خودکار ارائه می‌شود. این موتور تنها در یک مدل وجود دارد، ولی جدید نیست و فقط تغییر پیدا کرده است. توان این موتور در 5000 دور بر دقیقه 92 کیلووات و گشتاور آن در 1400 تا 4000 دور بر دقیقه 200 نیوتن بر متر است.

موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری TFSI مدل اسپرت برای اولین بار A1 و تنها با گیربکس هفت سرعته ترونیک و دوکلاچه خودکار ارائه می‌شود. توان این موتور در 5400 دور بر دقیقه 141 کیلووات و گشتاور آن در 1250 تا 5300 دور بر دقیقه 250 نیوتن بر متر است.

 موتور توربو دیزل و بنزینی در سفارش‌های اروپا و آسیا بیش‌تر به چشم می‌خورد، اما در سفارش‌های استرالیا فقط از سه مدل بنزینی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم استفاده شده است. گنجاندن موتور ترونیک S و مطابقت با استانداردهای یورو 6، نقطه قوت A1 است.در سخنرانی رسانه‌ای بین‌المللی موناکو این فرصت به CarAdvice داده شد که رانندگی با موتور 1 لیتری و 1.8 لیتری TFSI را تجربه کند.که این تجربه نشان داد که تغییر محسوسی در سواری و هندلینگ این خودرو ایجاد شده است.

موتور سه سیلندر عملکرد خوبی دارد، اما گشتاور پایین آن در دور موتورهای پایین نیازمند توجه است. از سوی دیگر موتور 1.8 لیتری قدرتمند و پاسخگوی گاز دادن سریع است.این کمپانی اقداماتی برای کم کردن سر و صدای داخل کابین انجام داده و برای ساخت صفحات فولادی نازک‌تر، سبک‌تر، متراکم‌تر و از تکنیک‌های خاص و مواد عایق با کیفیت بهره گرفته است.این کمپانی برای کم کردن سر و صدای داخل کابین اقداماتی انجام داده است که شامل صفحات فولادی نازک‌تر، سبک‌تر، متراکم‌تر و استفاده از تکنیک‌های خاص و مواد عایق با کیفیت بهره گرفته است.

نتیجه این تغییرات کابینی آرام است که فقط صدای جاده به داخل آن نفوذ می‌کند. صدای باد و موتور نیز قابل چشم‌پوشی است.

تغییراتی نیز در سیستم تعلیق صورت گرفته است. سیستم تعلیق جلو مک فرسون، با جناغی‌های کوتاه‌تر و دارای اتصالات متقاطع است. سیستم تعلیق عقب نیز نیمه‌مستقل و دارای فنرها و کمک‌فنرهای جداگانه است. سیستم تعلیق اسپرت نیز در پکیج Line S ارائه شده است که تنظیمات خشک‌تری دارد.سیستم تعلیق در جلو مک فرسون، با جناغی‌های کوتاه‌تر و دارای اتصالات متقاطع است و سیستم تعلیق درعقب نیز نیمه‌مستقل و دارای فنرها و کمک‌فنرهای جداگانه است. سیستم تعلیق اسپرت نیز در پکیج Line S ارائه شده است که تنظیمات خشک‌تری دارد واین تغییراتی است که در سیستم تعلیق صورت گرفته است.

مدل A1 راحت است و سواری نرمی دارد. این خودرو حتی از جاده‌های باریک حومه فرانسه که شانه راه ناهموار دارند نیز به راحتی عبور می‌کند.موناکو را ترک کنید، جاده انحرافی طولانی و شیب‌دار و پر از پیچ را طی کنید و به «سوسپل» بروید. A1 متانت خود را با خوابیدن روی جاده حفظ می‌کند و علی‌رغم وزش باد با ثبات و درست مسیر را طی می‌کند

فرمان جدید الکترومکانیک سبک و روان است و کار کردن با آن نسبت به فرمان‌های هیدرولیک قبلی به انرژی کم‌تری نیاز دارد.مدل جدید A1 دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و گشتاور محور جلو است. این خودرو دارای سامانه Start-Stop است و Drive select امکان انتخاب پدال گاز، کنترل سرعت و فرمان را در سه حالت مختلف فراهم می‌کند. دریچه هوای قابل تنظیم نیز به عنوان آپشن وجود دارد.

مینی رقیب اصلی A1 است، اما A1 هنوز هم پر فروش‌تر است. این خودرو مدل‌های متنوع‌تری دارد که همه آن‌ها دارای فیس لیفت و آپشن‌های سفارشی متعدد هستند. این کمپانی مدعی شده است که بیش از 1 میلیون تجهیزات را به صورت آپشن‌های سفارشی ارائه داده است.

مینی مدت زمانی طولانی از پیشگامان خودروهای دارای آپشن‌های سفارشی بوده است و این تغییر جایگاه آن به دلیل ورود آئودی، باید قیمت مینی را نسبت به مدل‌های رقیب بالاتر ببرد.متغیرهای جاه‌طلبی و جذابیت موجود در مدل‌های قبلی، جای خود را به طراحی اسپرت A1 داده‌اند. آئودی ادعا می‌کند که چهار پنجم خریداران برای اولین بار به سراغ برندی آلمانی رفته‌اند. ارائه آپشن‌های شخصی‌سازی مختلف، جوانان را به خرید این خودرو اسپرت تشویق و ترغیب می‌کند.

طراحی خارجی این خودرو نیز به‌روزرسانی شده است. بدنه A1 اکنون 2 سانتی‌متر کشیده‌تر شده و خطوط آن نیز برجسته‌تر شده‌اند. نمای این خودرو نیز بر اسپرت بودن آن تأکید دارد و رینگ‌های آلیاژی 15 تا 18 اینچی آن دارای 17 آپشن مختلف هستند.

 چراغ‌های مثلثی شکل جلو و چراغ‌های حرکت در روز LED (چراغ زنون به صورت آپشن)، جلوپنجره پهن‌تر و کوتاه‌تر و زاویه‌دار و هواکش‌های کوتاه‌تر و پهن‌تر، تغییراتی هستند که در قسمت جلو خودرو انجام گرفته است.

چراغ عقب LED، در صندوق مناسب این مدل و دیفیوزر بزرگ‌تر نیز اسپرت بودن خودرو را بیش‌تر در معرض توجه قرار می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت تغییرات ایجاد شده زیبایی این خودرو را بیش‌تر کرده است.کنسول وسط همانند مدل قبلی طراحی ساده دارد و البته قابلیت سفارشی کردن پیدا کرده است. Audi Connect نیز به شکل جدیدی عرضه شده است و تمام مدل‌ها دارای صفحه‌نمایش بازشو هستند.

دوربین عقب به شکل استاندارد عرضه نمی‌شود، اما سنسورهای عقب به همراه هشدارهای صوتی به پارک خودرو کمک می‌کنند. پنجره‌های کوتاه این خودرو چندان مطلوب نیست و دید شما را هنگام پارک محدود می‌کند.صندلی‌های A1 راحت و دارای رنگ‌ها و مدل‌های قابل تنظیم هستند و این طراحی‌های جدید مطمئناً موردپسند همه خواهد بود.فضای صندلی‌های عقب مناسب است و سیستم صوتی Bose به صورت آپشن وجود دارد. فضای صندوق‌عقب نیز مناسب است و به راحتی می‌توان سه چمدان را در آن جای داد.

 

 با استفاده از پکیج Driver Assistance نیز می‌توانید از نمایشگر نقاط کور بهره‌مند شوید. این خودرو فاقد ترمز اضطراری خودکار است، اما در نسل بعدی A1 شاهد این ترمز نیز خواهیم بود. توجه این کمپانی به جزئیات طراحی داخلی کاملاً محسوس است و همه‌چیز زیبا و با کیفیت به نظر می‌رسد. تنها نقطه‌ضعف این خودرو کابل شارژ تلفن همراه است که از داخل داشبورد در دسترس قرار می‌گیرد.

اگرچه ما به توضیح مدل‌های متنوع اروپایی A1 پرداختیم، اما مدل‌های استرالیایی نیز تقریباً شبیه همین مدل‌ها هستند. قیمت دقیق و جزئیات بیش‌تر در مورد این خودرو نیز به زودی در دسترس قرار می‌گیرد. A1 با طراحی اسپرت و جذاب به همراه آپشن‌های سفارشی به محصولات آئودی اضافه شده است.