• بازدید: 223
  • دسته بندی:

پیشنهاد فروش خودرو مدل ام جی 6

 

 

MG6 از مهندسی‌ ا‌نگلیسی برخوردار است و به همین دلیل برای جاده‌های انگلستان ساخته شده

 نکات مثبت: رانندگی‌ فوق العاده، عمل کرد بالا در رانندگی‌، تجهیزات استاندارد زیاد

نکات منفی‌: فقط با یک موتور ارائه می شود، کیفیت پایین متریال کابین که به صورت یک تکه نیستند،افت قیمت

 

  • مقدمه

حضور MG6 آغاز دوباره ای است برای این برند ا‌نگلیسی. این خودرو ی پنج در هاچبک در کارخانه تاریخی‌ لانگبریج، دبل یو  میدز (Longbridge, W Mids) مونتاژ می شود و قطعات آن در چین ساخته می شود، اما طراحی و مهندسی‌  ان در انگلستان انجام شده.

اصل MG6 همان خودرویی است که با اسم  Roewe 550در بازار چین فروخته می شود.  اما  تغییراتی به صورت اسپورت توسط MG در بدنه و شاسی آن صورت می‌گیرد. در مدل‌های قبلی‌ MG6  با یک موتور چهار سیلیندر با پیشرانه ۸/۱ لیتری بنزینی و موتور چهار سیلیندر با پیشرانه ۹/۱ لیتری دیزلی و دو بدنه یعنی پنج در هاچبک و چهار در سدان به اسم مگنت (Magnette) ارائه می شد. در سال ۲۰۱۵ نسل جدید MG6 با یک فیس لیفت اساسی‌ و با حذف کردن آن موتور ۸/۱ لیتری پر مصرف بنزینی در بازار خودرو  برای فروش ماشین عرضه شد. ضمن اینکه در این خودرو نسل جدید تغییرات اساسی‌ انجام شد و تجهیزات بیشتری به صورت استاندارد به آن اضافه شد و قیمت آن هم از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پوند انگلیس ارزان تر شد. 

  بدنه MG6 از بیشتر رقبای خودش بزرگ تر است و تجهیزات خیلی‌ بیشتری هم حتا در مدل پایه آن ارائه داده می شود به صورت استاندارد. اما کیفیت ساخت این خودرو از رقبای اروپایی خودش همچون فورد فوکوس و واکسال استرا کمتر است. در واقع این MG6 نسل جدید از مدل‌های قبلی‌اش که تازه به بازار خودرو عرضه شده بود خیلی‌ بهتر است و معامله شیرین تری است. اما افت قیمت این خودرو هنوز یک مشکل اساسی‌ است. ولی‌ با این حساب ما مدل پایه S را پیش نهاد می‌کنیم که باز هم از تجهیزات زیادی برخوردار است با قیمت فقط ۱۳۹۹۵ پوند انگلیس. 

 

 

  • قدرت موتور و عملکرد خودرو

علاوه بر اینکه طراحی MG6 انگلیسی هست و از مهندسی‌ انگلیسی برخوردار است. با این حساب این خودرو طوری طراحی شده که برای جاده‌های انگلستان ساخته شده. چون خودرو‌های ا‌نگلیسی از خودرا‌های چینی‌ متفاوت است با تغییر‌هایی‌ که در فنر بندی آنها یعنی فنر لول و کمک فنر آنها صورت گرفته، و دارای میله‌های تعادل  (anti-roll bars) می‌باشد که از  چپ کردن خودرو در پیچ‌های تیز جلو گیری می‌کند، و دارای جعبه فرمانی است که عمل کرد سریع تری دارد.  حال با مجهز بودن به این مشخصات فنی‌ رانندگی‌ با MG6 خیلی‌ هیجان تر خواهد بود.  

با داشتن جعبه فرمانی که عمل کرد سریعی دارد رانندگی با آن مخصوصاً در پیچ های تیز رانندگی‌ خوب و مطمئنی را به راننده و سر نشینانش ارائه می دهد. 

با

اینکه MG‌ رانندگی‌ تیز و اسپرتی ارائه می دهد، اما از راحتی‌ آن کم نمی شود. چون این خودرو در جاده هایی که از آسفالت خوبی‌ برخوردار نیستند یا وقتی‌ که از روی دست انداز‌ها رد می شود، نمی گذارد که سرنشینانش چیزی را حس کنند. علاوه بر اینکه دنده‌های جعبه دنده شش سرعته MG طولانی‌ هستند و به این معنا است که دور موتور کمتری نیاز دارند تا شتاب خوبی‌ بگیرد در آزاد راه ها. ضمن اینکه کابین عایق از صدا ی آن هم خیلی‌ کمک می‌کند تا این خودرو در سرعت‌ بالا رانندگی فاقد از سر و صدا‌ را به راننده و سرنشینانش ارائه دهد.

در MG6 ۲۰۱۵ تغییرات پیشرفته در مکانیک این خودرو همچون: سیستم کنترل هوشمند به صورت الکترونیک در چرخش چرخ‌ها که از چرخش در جا آنها جلو گیری می‌کند و یک جعبه دنده شش سرعته دستی‌ دقیق تر (ضمن اینکه دنده اتوماتیک اصلا به صورت گزینه ای ارائه داده نمی‌شود) به کار رفته تا رانندگی‌ نرمی را ارائه دهد.

  • مصرف سوخت، میزان تولید CO2 ، و هزینه‌های مربوط به خودرو

قیمت MG6 خیلی‌ مناسب است با تجهیزات زیادی که دارد مثل:رینگ‌های آلیاژ دار ۱۶ اینچ، صندلی‌های دارای گرمکن، و ترمز دستی‌ الکترونیک.

نسل قبلی‌ MG6 نسبت به دیگر رقبای خودش خیلی‌ عقب بود از نظر مبلغ مالیات زیادی که به آن تعلق می گرفت و مصرف سوخت بلایی که داشت. حال با از بین بردن آن مشکلات، MG6 ۲۰۱۵ قابل به ارائه ۴/۶۱ مایل در هر گالون است به صورت میانگین و فقط  ۱۱۹ گرم/کیلومتر CO2تولید می‌کند. با این ارقام مالیات راه و ترابری که به MG6 تعلق می‌گیرد از ۱۱۰ به ۳۰ پوند انگلیس در سال رسیده است. 

 

 

  • طراحی داخلی‌، خارجی و تکنولوژی به روز

بر گشت MG‌ آن محبوبیتی که MG‌ سابق داشت را کم نکرده و با اینکه این خودرو سازی حال متعلق به خودرو سازی SAIC چین است اما MG6 با طراحی جدیدی برای فروش ماشین در بازار خودرو انگلستان ارائه داده می شود. ضمن اینکه مدل پنج در هاچبک MG6 که با اسم Roewe 550 سدان از خودرو سازی SAIC در بازار چین فروخته می شود.

با این حساب گروه MG‌ انگلستان به دل خواه خود MG ‌‌ها را طراحی می کند. تغییرات طراحی بدنه MG6 شامل: جلو دماغه با یک آرم بزرگتر هشت ضلعی MG‌‌، جلو پنجره باریکتر، و چراغ‌های جلو گوشه دار، یک جلو پنجره دیگر زیر سپر جلو، و خمیدگی‌های خیلی‌ کم در کنار  می شود.

تغییرات که در طراحی بدنه عقب MG6 رخ داده به صورتی‌ بوده که چراغ‌های خطر کمی‌ بالا تر آماده و باعث شده که شیشه ی عقب با زاویه بیشتری(خوابیده تر)  قرار بگیرد و سپر عقب هم مشکی‌ رنگ و پهن تر شده. با فیس لیفتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، سپر‌های جلو و عقب زاویه دار شدند و نوار لامپ‌های LED ‌ که در طول روز روشن می‌مانند به چراغ‌های جلو اضافه شد که رخ آن را جذاب تر کرده است.

طراحی کابین MG6 هم به شکلی‌ صورت گرفته است که دارای پلاستیک تیره رنگ است و متریالی که با رنگ خاکستری و نقره‌ای روی وسط کنسول به کار رفته به آن حالت برجسته ای داده است. برای روکش صندلی‌ها از جنس چرم خوبی‌ به کار رفته. با اینکه متریال به کار رفته شده در کابین به صورت یک پارچه نیست و تکه تکه کنار هم قرار گرفته اند اما چیدمان کابین را زیبا کرده. کلید‌های کنترل که در وسط کنسول هستند ما بین دریچه‌های هوا قرار گرفته اند و این نوع چیدمان کمی‌ عجیب و قریب است.

متاسفانه متریالی که در کابین به کار رفته از جنس پلاستیک محکم است و کلید‌های کنترل که روی فرمان قرار گرفته اند شل هستند و با طراحی مجددی که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت باز این مشکلات را  بر طرف نکرده. اما از طرف‌ دیگر با این طراحی جدیدی که صورت گرفت، به جای آن ترمز دستی‌ بی‌ قوار، یک سیستم ترمز دستی‌ الکترونیک جای آن آمده و یک سیستم همه جانبه با صفحه لمسی ۷ اینچی‌ که ملقب به MG Touch  است در کابین MG6 اضافه شده است.

 

  • راحتی‌ و فضای بار صندوق

از نظر فضای بار صندوق هم به خاطره بزرگ بودن بدنه MG6 ، این خودرو قادر به ارائه ۴۹۸ لیتر فضا ی بار در صندوق است و با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا به ۹۲۴ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

صندوق MG6 که یک در کشیده و بزرگی‌ دارد، طراحی نما ی عقب این خودرو را خوش استیل کرده اما فضا ی جای صندوق را کم نشان می دهد. ضمن اینکه طراحی فضا ی صندوق به صورت استاندارد انجام نشده، اما دارای قفل و چفت Velcro است با دکمه در باز کن لمسی و یک روکشی که هم زمان با در صندوق بالا و پایین می اید و فضا ی صندوق را مخفی‌ می‌کند. قابل ذکر است که متاسفانه صندوق مجهز به سوکت وسایل برقی‌ ۱۲ ولت نیست. 

از نظر فضای جا در عقب MG6 می شود گفت که صندلی‌های آن قسمت به اندازه کافی‌ جا دار هستند و در‌ها ی عقب به اندازه کافی‌ بزرگ هستند که سرنشینان بتوانند به راحتی‌ سوار و پیاده شوند. ضمن اینکه صندلی‌های عقب مجهز به دریچه‌های هوا و زیر سیگاری خواهند بود، اما باز هم به سوکت وسایل برقی‌ ۱۲ ولت مجهز نخواهد بود.

به خاطر سقف زاویه دار و کمی‌ پایین امده باعث شده که پنجره‌های عقب کوچک باشند که به همین دلیل‌ دید عقب راننده را محدود کرده است. فضا های جا دادن وسایل شخصی‌ هم به اندازه کافی خوب است با داشبورد جا دار و فضا‌های دیگری که در کنار در‌ها طراحی شده است.

 

 

  • خدمات پس از فروش و ایمنی‌

هنوز کمی‌ سخت است تا در مورد خدمات پس از فروش و دست رسی راحت‌ به قطعات آن قضاوت کرد. چون فعلا چند دستگاه بیشتر از این خودرو‌ها فروخته نشده است. اما چون خودرو سازی MG در انگلستان به اندازه کافی‌ مشهور است، این احتمال وجود دارد که از این نظر برای این خودرو مشکلی‌ نخواهد بود.

خودرو سازی MG‌ تصمیم گرفته است تا آخر سال۸۰ نمایندگی‌ رسمی‌ در سر ا سر انگلستان داشته باشد برای ارائه خدمات پس از فروش به خریداران خودرو‌ها ‌یش.

از نظر ایمنی‌ هم MG6 دارای شش کیسه هوا است و متاسفانه موسسه ایمانی‌ NCAP اروپا فقط چهار ستاره به این خودرو داده است.