• بازدید: 350
  • دسته بندی:

پیشنهاد فروش خودرو مدل کرولا LE 2016

بیش از نیم قرن است که کمپانی خودروسازی تویوتا مدل کرولا را به دنیای خودرویی عرضه می‌کند و این  سدان جمع و جور رتبه پرفروش ترین را به خود اختصاص می‌دهد. اکنون که یازدهمین نسل از این خودرو منحصر به فرد در راه است، امید می‌رود که همچنان عنوان پرفروش ترین سدان جمع و جور نصیب آن شود. این در حالی است که کرولا در میان دیگر محصولات کمپانی تویوتا پرفروش‌ترین می‌باشد.

تجهیزات پیشرفته‌ای مانند نمایشگر لمسی و کنترل آب و هوای اتوماتیک نیز در آن به چشم می‌خورند. صندلی‌های عقب از فضای پای خوبی برخوردارند و گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیز کمک زیادی به کاهش مصرف سوخت می‌کند. به خاطر داشته باشید اگر درگیر بودن راننده برایتان اهمیت زیادی دارد، تویوتا کرولا زیاد باب میل شما نخواهد بود. از بین رقبایی که پویایی بیشتری دارند می‌توان از مزدا3 و فورد فوکوس نام برد که کمی پیچیده‌ترند ولی مصرف سوخت مشابه ای دارند. با این که هیوندای الانترا زیاد اسپرت نیست ولی در عوض از ظاهری جذاب و قیمتی مناسب برخوردار است. هوندا سیویک همیشه محبوب و فولکس واگن Jetta نیز همچنان رقبایی سرسخت باقی می‌مانند. با این حال، تویوتا کرولا رقیبی سرسخت برای رقبایش محسوب می‌شود.

 

 

  • طراحی بدنه و امکانات رفاهی کرولا LE 2016

تویوتا کرولا مدل 2015 یک سدان جمع و جور و پنج نفره است که در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ L، تیپ LE، تیپ LE Eco و تیپ S. همگی تیپ‌ها به جز تیپ L دارای تیپ‌های فرعی Plus و Premium نیز می‌باشند. تجهیزات تیپ پایه L عبارتند از: رینگ‌های 15 اینچی، چراغ‌های LED )فقط نور پایین)، چراغ‌های LED رانندگی در روز، لوازم تمام برقی، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلی تاشوی عقب به نسبت 40/60، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث و درگاه USB/iPod. تیپ LE این تجهیزات را به تجهیزات فوق اضافه می‌کند: رینگ‌های 16 اینچی، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی بدون کلید، تزیینات فلزی داخل کابین، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر لمسی 6 اینچی و شش بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث و کنترل صوتی. تجهیزات تیپ LE Plus عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن و تزیینات سیاه رنگ داخلی. چنانچه پکیج Driver Convenience را خریداری کنید تجهیزاتی نظیر سانروف، دسترسی و استارت بدون کلید، آنتن سقفی (به جای آنتن تعبیه شده در داخل شیشه)، رادیو ماهواره‌ای، رادیو HD ،GPS و سیستم EntuneApp Suite که با اپلیکیشن‌های تلفن همراه سازگاری دارد.

تیپ LE Premium دارای همه تجهیزات تیپ LE Plusاست و صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و روکش‌های وینیل را به آن‌ها اضافه می‌کند. تیپ LE Eco دارای همه تجهیزات تیپ LE است ولی موتور و گیربکس آن به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که مصرف سوخت پایین بیاید. به منظور بالا رفتن آیرودینامیک، رینگ‌های فولادی 15 اینچی به همراه تایرهای مقاومت پایین و بادشکن عقب به کار گرفته شده‌اند. تجهیزات تیپ LE Eco Plus عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، تزیینات کروم اطراف پنجره‌ها. تیپ دارای حالت رانندگی Eco نیز در این تیپ به چشم می‌خورد. اگر تیپ اسپرت S را انتخاب کنید، همه تجهیزات تیپ LE به علاوه این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: روکش منحصر به فرد رینگ‌ها، جلو پنجره کروم، چراغ‌مه‌شکن، قاب آینه‌های جانبی همرنگ با بدنه، بادشکن عقب، سر اگزوز کروم، صندلی‌های جلو اسپرت، روکش چرمی غربیلک فرمان و پدال شیفترها، حالت رانندگی Sport و کامپیوتر سفری. تجهیزات تیپ S Plus عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، سیستم تعلیق قرص و محکم‌تر، ترمز دیسکی عقب (به جای ترمز کاسه‌ای استاندارد). برای این تیپ پکیج   DriverConvenience  نیز قابل خریداری است. اگر به داشتن گیربکس شش سرعته دستی علاقه‌دارید، پدل شیفتر و حالت رانندگی Sport را از دست خواهید داد، در عوض پکیج Driver Convenience  به صورت استاندارد عرضه خواهد شد. تجهیزات تیپ S Premium شبیه تجهیزات تیپ S Plus است و امکانات تیپ‌های Premium نظیر روکش‌وینیل را هم به آن‌ها اضافه می‌کند.
تیپ S Special علاوه بر امکانات تیپ S Plus دارای: رینگهای آلومینیومی 17 اینچی ، گیربکس متغیر پیوسته، دسترسی و استارت بدون کلید، تزئینات داخلی به رنگ مشکی و دکمه های قرمز رنگ می باشد. این تیپ علی رغم دارا بودن حالت اسپرت به گیربکس دستی مجهز نیست و تنها از سانروف و سیستم صوتی Entune Premium audio بهره می برد.

 

 

  • قدرت و عملکرد موتور کرولا LE 2016

نیروی پیشران تویوتا کرولا مدل 2016 را یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری تأمین می‌کند که در دو نسخه متفاوت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این موتور در همه تیپ‌ها به جز تیپ LE Eco  قادر است 132 اسب‌بخار نیرو و حدود 174 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. موتور نصب شده روی تیپ LE Eco  با این که کم مصرف‌تر است ولی اندکی قوی‌تر است و می‌تواند 140 اسب‌بخار نیرو و حدود 171 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ پایه L  به صورت استاندارد از یک گیربکس دستی شش سرعته بهره می‌برد، گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز به صورت سفارشی عرضه می‌شود. سایر تیپ‌ها از گیربکس متغیر پیوسته بهره می‌برند ولی تیپ  Sرا می‌توان به صورت سفارشی با گیربکس شش سرعته دستی نیز خریداری کرد. در تست سرعت، تویوتا کرولا LE Eco  توانست ظرف 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد که شتابش با هوندا سیویک برابر ولی از مزدا 3 کمتر است. میزان مصرف سوخت در تیپ‌های مجهز به گیربکس چهار سرعته اتوماتیک در سیکل ترکیبی معادل 8.83 لیتر (10.14 لیتر در شهر و 7.60 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس شش سرعته دستی معادل 8.83 لیتر (9.78 لیتر در شهر و 7.40 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. گیربکس متغیر پیوسته نیز میزان مصرف سوخت را در سیکل ترکیبی به 8.55 لیتر (9.44 لیتر در شهر و 7.20 لیتر در بزرگراه) می‌رساند.

 


ا

  • ایمنی کرولا LE 2016

تجهیزات ایمنی تویوتا کرولا مدل 2016 عبارتند از: کنترل کشش، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و کیسه هوای زانوی راننده. دوربین دید عقب نیز در همه تیپ‌ها به جز تیپ پایه L به صورت استاندارد عرضه می‌شود. بهتر است بدانید فقط تیپ‌های S Plus و S Premium و S Special از ترمز دیسکی در عقب بهره می‌برند و بقیه تیپ‌ها در قسمت عقب به ترمز کاسه‌ای مجهز هستند. در تست ترمز، این تیپ LE Eco با ترمز کاسه‌ای عقب توانست پس از پیمودن 39.60 متر متوقف بشود که از میانگین مسافت خودروهای این کلاس بالاتر است. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب‌دیدگی از جلو، مقاومت جانبی و مقاومت سقف، به این خودرو بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است. طراحی صندلی و پشت سری‌ها هنگام وارد شدن ضربه از عقب نیز رتبه "خوب" را کسب کرده‌اند.

 

 

  • طراحی داخلی و امکانات خاص کرولا LE 2016

کابین داخلی تویوتا کرولای جدید یکی از به روزترین کابین‌هاست. مشخص است که دست طراحان باز گذاشته شده است و حاصل آن نیز چیزی نیست جز یک داشبورد بسیار زیبا، غربیلک فرمان اسپرت و پدال شیفترهایی چشم‌نواز. آنچه در اولویت قرار داشته راحتی استفاده کردن از دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی بوده است و دکمه‌ها بزرگ طراحی شده‌اند. مورد خوشایند دیگری که مشاهده می‌شود، نمایشگر 6.1 اینچی است که از تیپ‌ LE به بالا عرضه می‌شود از گرافیکی ساده و دکمه‌های مجازی بزرگی برخوردار است.صفحه نمایشگر لمسی خیلی زود به لمس انگشت واکنش نشان می‌دهد و برای یک خودرو اقتصادی بسیار سخاوتمندانه است. سیستم Entune App Suite با اپلیکیشن‌های تلفن همراه سازگاری دارد و با Bing، Facebook، Yelp  وPandora  به خوبی کار می‌کند. صندلی‌های جلو تویوتا کرولا مدل 2015 بسیار راحتند، به ویژه در تیپ‌های S  که از بالشتک‌های بهتری بهره می‌برند. رانندگان بلند قد نیز از مزایای فرمان تلسکوپی بهره خواهند برد. مدل جدید تویوتا کرولا به لطف 10 سانتی متر فاصله محوری بیشتر نسبت به مدل قبلی، از فضای پای بیشتری برای صندلی‌های عقب بهره می‌برد، فضای سر نیز مناسب است. گنجایش فضای بار به 370 لیتر می‌رسد، درب صندوق عقب نیز با زاویه زیادی باز می‌شود و کار بارگیری و تخلیه را آسان می‌کند.

 

 

  • تجربه رانندگی کرولا LE 2016

کیفیت سواری تویوتا کرولا مدل 2016 شبیه اجدادش است. موتور 1.8 لیتری از شتاب خوبی برخوردار است ولی حرف بیشتری برای گفتن ندارد. موتوری که روی مدل LE Eco نصب می‌شود کمی نیروی بیشتر تولید می‌کند ولی تفاوت آن‌ها چشمگیر نیست. گیربکس متغیر پیوسته تعویض دنده‌هایی بجا دارد و هنگام شتاب‌گیری خوب عمل می‌کند. هندلینگ تویوتا کرولا نیز آشنا به نظر می‌رسد، غربیلک فرمان هنگام عبور از پیچ‌ها عملکردی خوب دارد این خودرو برای رفت و آمدهای روزانه نیز بسیار مناسب است و یک سواری نرم و راحت در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.