• بازدید: 400
  • دسته بندی:

پیشنهاد فروش خودرو  لامبورگینی هوراکان اسپایدر کروک

مدل کروک لامبورگینی هوراکان اسپایدر شباهت بسیار زیادی به مدل کوپه دارد و تنها تفاوتش سقف متحرک آن است. بدیهی است که وقتی سوار این خودرو اسپرت عملکرد بالا می شوید سقف را باز می کنید تا از هواخوری با این نسخه جدید لذت ببرید. البته باز و بسته کردن سقف قدری پیچیده است و قوانین فیزیک و آیرودینامیک قدری کار را مشکل می کنند.

 

لامبورگینی هوراکان اسپایدر-01

 

البته مهندسان کمپانی لامبورگینی راهی برای رام کردن این نیروهای مخالف پیدا کرده اند و آن را در لامبورگینی هوراکان LP 610-4 Spyder به کار بسته اند. این نسخه که به سقف تاشو مجهز است با این که نسخه ای عالی و تمام عیار از مدل کوپه است، هنگام عبور از پیچ ها قدری سنگین احساس می شود که مشکل شایعی در خودروهای کروک است ولی شتاب عالی و بی نظیر است.

وقتی پشت فرمان این هیولا بنشینید، عبور جریان هوا به خوبی احساس می شود. کمپانی لامبورگینی تک تک اجزاء سقف را مورد بازنگری قرار داده است تا باز و بسته شدن آن به دقت صورت بگیرد که خودش یک فرایند کامل است.

 

لامبورگینی هوراکان اسپایدر-02

 

هنگام گشت و گذار در ترافیک شهری، هوراکان اسپایدر خودرویی پر شور، مدرن و امروزی احساس می شود و دست کمی از برادرانش یعنی لامبورگینی آونتادور و گارالدو یا رقبایی مانند بوگاتی ندارد.هوراکان اسپایدر دماغه ای کوتاه دارد که به سمت پایین تمایل دارد و چراغ های سه گوش LED روی آن خودنمایی می شوند. وقتی چراغ ها روشن بشوند این خودرو به هیولایی تبدیل می شود که چشمانش در تاریکی می درخشد.

 

لامبورگینی هوراکان اسپایدر-03

 

جلو پنجره سیاه رنگ تأثیرگذاری نمای وحشی خودرو را دوچندان می کند. چهار رینگ بزرگ 20 اینچی نیز در چهار گوشه خودرو خودنمایی می کنند، کاپوت شفاف نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گیرد و اگر می خواهید با ماشین تان فخر فروشی کنید اکیداً توصیه می شود.

کالیپر ترمز در رنگ های مختلف عرضه می شود که رنگ قرمز از همه زیباتر به نظر می رسد. تزیینات فیبرکربنی و آلومینیومی نیز به وفور به چشم می خورند. بدنه خارجی نیز از آلومینیوم سبک و کامپوزیت ساخته شده است. البته بیشتر خودروهای کروک در مقایسه با نسخه کوپه شان وزن بیشتری دارند ولی این هوراکان استثناء است و 91 کیلوگرم سبک تر است.

 

 

تامین نیروی پیشران هوراکان اسپایدر بر عهده یک موتور 10 سیلندر گذاشته شده است که 602 اسب بخار نیرو تولید می کند. این موتور در کنار سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس هفت سرعته و دو کلاچه قرار می گیرد. سه حالت رانندگی نیز وجود دارد و چنانچه از رانندگی با گیربکس اتوماتیک لذت نمی برید از طریق پدل شیفترهایی که روی پایه فرمان تعبیه شده اند می توانند به صورت دستی دنده عوض کنید. گیربکس دستی به صورت مجزا در اختیار مشتریان قرار نمی گیرد.

حداکثر سرعت 322 کیلوکتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد این سوپر ماشین 3.4 ثانیه اعلام شده است. یک کیت افزایش ارتفاع نیز وجود دارد که هنگام عبور از پستی و بلندی ها از طریق آن می توان ارتفاع خودرو را نزدیک به 5 سانتیمتر افزایش داد.

فرمان بسیار دقیق است و به گونه ای عمل می کند که گویی مستقیم به ذهن راننده متصل شده است. قدرت ترمزها عالی است و موتور بلافاصله پس از فشردن پدال گاز واکنش نشان می دهد.

 

 

شاید تنها ایرادی که می توان از هوراکان اسپایدر گرفت دید کم عقب و کمبود فضای سر است و افراد قد بلند در داخل آن زیاد راحت نخواهند بود. البته دوربین دید عقب فراموش نشده است ولی همه مشکلات را حل نمی کند.

 

البته خط سقف در قسمت جلو نیز بسیار پایین آمده و درست مقابل چشم راننده قرار می گیرد به گونه ای که راننده گاهی اوقات برای دیدن چراغ های راهنما مجبور است قدری خم بشود. وقتی سقف بالا آمده باشد ممکن است سر افراد قد بلند به آن برخورد بکند.

 

لامبورگینی هوراکان اسپایدر-04

 

جالیوانی و کروز کنترل فقط به صورت سفارشی به فروش می رسند. صندلی ها تنظمیمات کمی دارند و از درگاه USB نیز خبری نیست. داشبورد زیباست و به کابین خلبان شباهت دارد، دکمه ها و دستگیره های کنترلی نیز از جنس فلز هستند و غربیلک فرمان کف تخت استو دکمه استارت زیر یک روپوش قرمز رنگ قرار گرفته است که برای دسترسی به آن باید روپوش را کنار بزنید.

فضای داخل کابین عالی است و طبیعی است وقتی سقف جمع آمده باشد سر و صدای زیادی داخل کابین می شود. البته بالا آوردن سقف فقط 18 ثانیه طول می کشد که در سرعت های زیر 50 کیلومتر بر ساعت امکان پذیر است. کار باز و بسته سقف کاملاً بی صدا انجام می گیرد و امکان انتخاب سقف در رنگ های قرمز، قهوه ای یا مشکی نیز وجود دارد.

در مجموع می توان گفت لامبورگینی هوراکان اسپایدر یکی از بهترین نمونه های مهندسی، فناوری، عملکرد و زیبایی ایتالیایی است و پس از گذشت 30 سال از عمرش به خودرویی مورد پسند کلکسیونرها تبدیل خواهد شد.