• بازدید: 309
  • دسته بندی:

پیشنهاد فروش خودرو مدل بنز C220 1996

 با بازطراحی‌های جدید در چند سال گذشته، خودروهای مرسدس بنز C-Class جایگاه مناسبی در بازار رقابتی خودروهای سدان و کوپه اسپرت لوکس کامپکت، به دست آورده‌اند.

 

  • نکات مثبت

مهندسی و ساخت با دقت بالا، رانندگی و هندلینگ روان، ترمزهای عالی، مدل C63 AMG بسیار قدرتمند.

  • نکات منفی

کوچک‌تر و گران‌تر از دیگر رقبا؛ عملکرد ضعیف مدل C250؛ محدود بودن ویژگی دو دیفرانسیل.

 

  • تازه‌های مدل 2014

تمامی مدل‌های 2014 صندلی عقب تاشو را به‌صورت استاندارد دریافت کرده‌اند. همچنین، در مدل C350 (به‌صورت استاندارد) رینگ‌های 18 اینچی جایگزین 17 اینچی‌های سابق شده‌اند. برای مدل C63 AMG، یک بسته عملکردی جدید «Edition 507» ارائه شده است.

 

 

  • مقدمه

این خودروها ممکن است زیباترین، اسپرتی‌ترین و جادارترین نباشند؛ اما مطمئناً ارزان‌ترین نیستند. با این حال مدل 2014 خودروهای مرسدس بنز C-Class، خودروهای لوکس خوش‌ساخت و بازطراحی‌شده‌ای هستند که دقت زیادی در تمامی قسمت‌های آن اعمال شده و قیمت بیشتری نیز دارند. حتی در مقایسه با رقبای جدید و قدیمی و تمامی به‌روزرسانی‌های آن‌ها، خودروهای سدان و کوپه C-Class حال حاضر، انتخاب‌هایی عالی خواهند بود.

همان‌طور که در ادامه می‌بینید، مدل‌های مختلفی از خودروهای C-Class وجود دارند که عبارت‌اند از: فرم‌های بدنه کوپه و سدان، 4 نوع موتور، دو دیفرانسیل و دیفرانسیل عقب، زیر مدل‌های لوکس و اسپرت و مدل C63 AMG با کارایی بسیار بالا. حتی اگر ساده‌ترین و ارزان‌ترین مدل C250 را انتخاب کنید، مطمئن باشید که ناامید نخواهید شد. از آنجا که دیگر خودروهای C-Class در رده خودروهای میان‌رده شرکت مرسدس بنز قرار ندارند، این محدوده توسط خودروهای CLA-Class با تجهیزاتی به‌روزتر و آپشن‌های به‌روزتر و لوکس‌تر اشغال شده است.

خودروهای سایز سدان لوکس دیگری وجود دارند که با تجهیزاتی مشابه و قیمتی ارزان‌تر به بازار عرضه شده‌اند؛ اما خودروهای C-Class تنها ویژگی‌های معمولی خودروهای دیگر را ندارد، بلکه سیستم تعلیق قوی‌تری دارند که در جاده به‌خوبی عمل می‌کنند و با بستن درب‌های آن احساس خواهید کرد که درون یک گاوصندوق نشسته‌اید. این خودروهای مهندسی چشمگیر و زبانزدی دارند که به‌راحتی نمی‌توان در عکس‌ها مشاهده کرد یا توضیح داد. از این نظر، حتی مهم‌ترین رقبای این خودرو (آئودی مدل A4 و BMW سری 3) نیز به‌پای آن نمی‌رسند.

البته دو خودروی ذکر شده در بالا بسیار عالی بوده و 3 نوع موتور مختلف دارند. همچنین، رقبای دیگری مانند اینفینیتی مدل G37 و Q50، لکسوس مدل IS و ولوو مدل S60 نیز وجود دارند. خریداران خودروهای کوپه می‌توانند خودروهای آئودی A5، BMW سری 3 و اینفینیتی مدل Q60 را انتخاب کنند. از نظر عملکرد نیز خودروی C63 AMG‌ جایگاه مناسبی در میان رقبای خود دارد.

در واقع باید گفت، رد کردن خودروهای مرسدس بنز C-Class مدل 2014 در سایزهای سدان و کوپه، بسیار مشکل است.

 

 

  • شکل بدنه، انواع مدل‌ها و آپشنها

خودروهای مرسدس بنز C-Class مدل 2014 در دو سایز کوپه و سدان عرضه شده‌اند که هر دو برای مدل‌های، C250، C350 و C63 AMG وجود دارند. نسخه‌های دو دیفرانسیل در مدل‌های سدان C300 4Matic و کوپه C350 4Matic عرضه شده‌اند.

مدل‌های C250 و C300 4Matic به‌صورت استاندارد تجهیزاتی دارند که عبارت‌اند از: رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، لامپ‌های روشن در حین رانندگی LED، چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، آینه‌های بغل و عقب تضعیف‌کننده نور، سانروف، کنترل تهویه دوگانه، فرمان چرمی تلسکوپی، صندلی‌های جلوی هشت جهته، روکش‌های داخلی چرمی مشکی‌رنگ مدل «MB-Tex» و صندلی‌های عقب تاشو. ویژگی‌های الکتریکی عبارت‌اند از: رابط کاربری «COMAND» شرکت مرسدس، صفحه‌نمایش 5.8 اینچی، ارتباط اورژانسی «mbrace2»، یکپارچه‌سازی با تلفن هوشمند، ارتباط بلوتوثی سیستم صوتی و موبایل به همراه یک سی‌دی پلیر، جک‌های USB و aux و رادیوی HD. تفاوت مدل C300 4Matic در موتور 6 سیلندر و دو دیفرانسیله بودن آن است.

در سایز سدان، مدل‌های C250 و C300 4Matic به زیر نسخه‌های لوکس و اسپرت تقسیم می‌شوند. تفاوت آن‌ها در طراحی رینگ، سیستم تعلیق و ظاهر بیرونی و داخل اتاق خودرو است (مانند جلوپنجره و فرمان متفاوت). مدل C300 4Matic لوکس شامل یک سیستم تعلیق طراحی‌شده برای راحتی بیشتر نیز می‌شود.

بسته Premium 1 به خودروهای سایز سدان ویژگی‌هایی مانند صندلی‌های جلوی اتوماتیکی 10 جهته (4 تا از این تنظیمات در پشت و قسمت کمر قرار دارد)، صندلی‌های جلوی گرمایشی، فرمان خودکار قابل تنظیم، سیستم صوتی استریو مدل «HarmanKardon»، رادیوی ماهواره‌ای و رابط کاربری آی‌پاد را اضافه می‌کنند. صندلی‌های گرمایشی و رابط کاربری آی‌پاد، خارج از این بسته نیز قابل‌نصب هستند.

در سایز کوپه، مدل استاندارد C250 یک سانروف پانوراما، تنظیمات بیشتر برای صندلی راننده و فرمان برقی تلسکوپی دارد. بسته «Premium 1» مخصوص خودروهای کوپه شامل صندلی‌های گرمایشی و سیستم صوتی مدل «Harman Kardon» به همراه رادیو اینترنتی و رابط کاربری آی‌پاد است.

خودروی سایز سدان C350 تنها در مدل کوپه وجود دارد که دارای موتوری 6 سیلندر، رینگ‌های 18 اینچی و بسته «Premium 1» استاندارد است. مدل C350 سایز کوپه تمام این ویژگی‌ها را به‌علاوه یک سقف پانوراما دارد. مدل C63 AMG در قسمت راحتی و آسودگی در رانندگی همین ویژگی‌ها را دارد؛ اما موتوری باقدرت بسیار بیشتر، تایرهای با عملکرد بالا، سیستم تعلیق اسپرت سازگار، ترمزهای به‌روزرسانی شده، صندلی‌های اسپرت، نمای تهاجمی‌تر و طراحی داخلی متفاوت بر روی آن‌ها نصب شد.

آپشن‌های فراوانی وجود دارد. بسته «Multimedia» شامل دوربین دید عقب، صفحه‌نمایش 7 اینچی، سیستم ناوبری، کنترل‌های صوتی و یک چنجر 6 سی‌دی است. بسته «Lighting» چراغ‌های جلوی دوتایی زنون، نورهای سازگار و شوینده خودکار چراغ‌های جلو را به خودرو می‌افزاید. در بخش امنیت، اطلاعاتی در مورد بسته‌های «Lane Tracking» و «Driver Assistance» خواهید یافت.

تمامی مدل‌ها به غیر از مدل C63 را می‌توان با ویژگی‌های زیر تجهیز کرد. بسته «Full Leather Seating»، روکش‌های چرمی و عملکرد حافظه سرنشینان را به خودرو اضافه می‌کند. بسته اسپرت شامل رینگ‌های مدل 18 اینچی، اسپویلر عقب، روکش‌های مشکی‌رنگ با رنگ‌های قرمز در محل نشستن، صندلی‌ها و فرمان اسپرت، پدال‌های تعویض دنده، نوارهای آلومینیومی و کمربندهای ایمنی قرمزرنگ است. برای خودروی سایز کوپه مدل C250، بسته «Sport Package Plus» ارائه شده که دارای تمامی ویژگی‌های بالا به‌علاوه سیستم تعلیق اسپرت مدل AMG، ترمزهای قوی‌تر، فرمان سریع‌تر، اگزوز اسپرت و یک حالت اسپرت برای گیربکس خودکار است.

مدل C63 را می‌توان با بسته «Edition 507» تجهیز کرد که 56 اسب بخار قدرت بیشتر، بیشینه سرعت بالاتر، کاپوت آلومینیومی، رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی، رنگ مات (در پنج رنگ)، گیره‌های ترمز قرمزرنگ و اسپویلر صندوق‌عقب از جنس فیبر کربن دارد. یک دیفرانسیل ضد لغزش را نیز می‌توان انتخاب کرد.

آپشن‌های مجزای دیگری مانند دوربین عقب، سانروف پانوراما (در خودروهای سایز سدان)، آفتاب‌گیر عقب برقی، استارت و درب بدون کلید و حسگرهای پارک پیشرفته مدل Parktronic نیز وجود دارند.

 

 

  • انتقال قدرت و عملکرد

خودروی مرسدس بنز C250 مدل 2014 موتوری 1.8 لیتری با چهار سیلندر دارد که 201 اسب بخار قدرت و 229 پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند. دیفرانسیل عقب و گیربکس خودکار به‌صورت استاندارد در این مدل وجود دارد. در تست سایت «Edmund»، یک خودروی سدان اسپرت C250 از 0 تا 60 مایل بر ساعت را در 7.3 ثانیه طی کرد. زمان مناسبی است؛ اما هنوز هم یک ثانیه کندتر از خودروی آئودی مدل A4 با موتور 2 لیتری و دو ثانیه کندتر از خودروی BMW مدل 328i است. حتی مدل جدید CLA250 نیز زمان بهتری دارد. مصرف سوخت این مدل نیز در سایزهای سدان و کوپه، به‌طور میانگین 25 مایل در هر گالن (22 مایل در هر گالن برای رانندگی در شهر/ 31 مایل در هر گالن برای رانندگی در بزرگراه) است.

خودروی مرسدس بنز C300 4Matic، موتوری 3.5 لیتری با 6 سیلندر دارد که 248 اسب بخار قدرت و 251 پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند. واژه 4Matic نشان می‌دهد که این خودرو دو دیفرانسیل دارد. با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت مرسدس، این خودرو 0 تا 60 مایل بر ساعت را در 6 ثانیه طی می‌کند، اما مصرف سوخت آن تا 22 مایل بر ساعت به‌طور میانگین (22 مایل بر ساعت برای رانندگی در شهر/ 31 مایل بر ساعت برای رانندگی در بزرگراه) پایین می‌آید.

خودروی مرسدس بنز مدل C350 موتوری 6 سیلندر با حجم 3.5 لیتر، 302 اسب بخار قدرت و 273 پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند. دیفرانسیل عقب به‌طور استاندارد در این مدل نصب‌شده و مدل C350 4Matic دو دیفرانسیل است. در تست سایت «Edmund» این خودرو از 0 تا 60 مایل بر ساعت را در 5.6 ثانیه طی کرد. مصرف سوخت نیز برابر با 23 مایل در هر گالن به‌صورت میانگین (20 شهری/28 بزرگراه) برای خودروی کوپه دیفرانسیل عقب و 22 مایل در هر گالن به‌طور میانگین (19 شهری /27 بزرگراه) برای خودروی کوپه 4Matic است.

خودروی مرسدس بنز مدل C63 AMG موتوری 8 سیلندر با حجم 6.2 لیتر دارد که 451 اسب بخار قدرت و 443 فوت بر پوند گشتاور تولید می‌کند. این خودرو دیفرانسیل عقب بوده و گیربکس خودکار 7 سرعته دارد. با نصب بسته «Edition 507» قدرت خودرو به 407 اسب بخار و گشتاور به 450 فوت بر پوند افزایش می‌یابد. مدل C63 از 0 تا 60 مایل بر ساعت را در 4 تا 4.5 ثانیه طی می‌کند. با این شتاب مصرف سوخت خودرو 15 مایل در هر گالن به‌طور میانگین (13 شهری/19 بزرگراه) خواهد بود.

 

 

  • امنیت

تمامی خودروهای مرسدس بنز مدل 2014 به‌طور استاندارد با ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، ایربگ‌های جلو، ایربگ‌های محافظ پا و لگن، ایربگ محافظ زانو و ایربگ‌های پرده‌ای کناری ارائه می‌شوند. همچنین بسته ارتباط اورژانسی «mbrace2» و ویژگی «Attention Assist» نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد که رفتارهای راننده را بررسی کرده و زمانی که نشانه‌ای از خواب‌آلودگی یا خستگی مشاهده کند با صدا و تصویر به راننده هشدار می‌دهد.

ایربگ‌های قسمت عقب به‌صورت آپشن وجود دارد. بسته «Lane Tracking»، اخطار قطع خطوط، کروز کنترل سازگار و ترمزهای «PreSafe» (سیستم ترمز فعالی که می‌تواند به‌طور خودکار، زمانی که خطر تصادف حتمی است و راننده متوجه نیست، ترمزها را فعال می‌کند) را به خودرو می‌افزاید.

در تست ترمز سایت Edmund، یک خودروی مرسدس بنز مدل C350 اسپرت، از 60 مایل بر ساعت تا توقف کامل را در 108 فوت طی کرد. مدل‌های C250 اسپرت و C63 5، فوت مسافت بیشتری را پیمودند. به یاد داشته باشید تمامی خودروها در تست ما تایرهای مخصوص تابستان داشتند. خودروها با تایرهای مخصوص تمام فصول، نتیجه بدتری در این تست داشتند.

در تست تصادف دولتی، خودروهای سدان C-Class به‌طورکلی پنج ستاره از پنج ستاره ممکنه را دریافت کرده که چهار ستاره برای تصادف از جلو و پنج ستاره نیز برای تصادف از کناره‌ها گرفته است. در آزمون‌های انجام‌شده توسط سازمان «Insurance Institute» برای امنیت بزرگراه‌ها، خودروی C-Class سایز سدان بهترین رتبه؛ یعنی «خوب» را برای تصادف منجر به چپ کردن، تصادف از کناره و مقاومت سقف دریافت کرده است؛ اما در تصادف از روبرو، رتبه پایین «ضعیف» گرفت. البته خودروهای کمی در این تست آزمایش شدند و مدل‌های دیگر نیز احتمالاً رتبه ضعیفی دریافت خواهند کرد.

 

 

  • طراحی داخلی و ویژگی‌های خاص

زمانی که دستگیره‌های خودروهای C-Class را می‌کشید، این حس را خواهید داشت که به یک گاوصندوق غیرقابل نفوذ واردشده‌اید. طراحی داخلی این خودروها خوش‌ساخت و چشم‌نواز است و کلیدهای آن عملکردی دقیق دارند. رابط کاربری الکترونیکی «COMAND» شرکت مرسدس، ویژگی موردعلاقه ما از این خودروساز آلمانی و برای استفاده نیز بسیار آسان است. رابط کاربری آی‌پاد، کاربرپسند و در پاسخگویی بسیار سریع عمل می‌کند.

با توجه به اینکه مدل‌های جدید سایزی بزرگ‌تر از نسخه‌های قدیمی دارند اما بازهم برای یک خودروی مخصوص خانواده کوچک هستند. نصب صندلی کودک در پشت، به دلیل جانمایی نامناسب قفل‌های کمربند ایمنی و صندلی پشت، بسیار سخت است و فضای صندوق‌عقب کم و برابر با 12.4 فوت مکعب است.

همان‌طور که از خودروهای سایز کوپه انتظار داریم، فضای صندلی‌های عقب محدود است. فضای پا در این مدل‌ها کم و فضای سر، برای آن‌هایی که بلندتر از 5 فوت و 8 اینچ هستند، بسیار تنگ است. فضای صندوق‌عقب 11.7 فوت مکعب بوده که مقداری متوسط برای خودروهای کوپه لوکس سایز کوچک به‌حساب می‌آید.

 

 

  • حس رانندگی

بدون توجه به اینکه کدام مدل را انتخاب می‌کنید، فرمان و هندلینگ این خودروها بسیار دقیق هستند و تمامی ویژگی‌های حرکتی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای سدان و کوپه دیگر عملکردی بهتر دارند. این خودروها، جدا از حس اسپرتی، رانندگی لذت‌بخشی دارند و برای رانندگی‌ها و مسافرت‌های طولانی‌مدت، بسیار مناسب‌اند و به دلیل وجود سیستم بی‌صدای اگزوز، سواری با آن‌ها بسیار بی‌سروصداست.

موتور 4 سیلندر مدل C250 قدرت کمتری از موتورهای توربوشارژر موجود در خودروهای آئودی A4/A5 یا BMW مدل 328i دارد؛ اما ساکت‌تر بوده و رفاه بیشتری برای سرنشینان ایجاد می‌کند و هیچ تأسفی برای نصب شدن در مدل پایه خودروهای C-Class وجود ندارد.

خودروی C300 4Matic مصرف سوخت بهینه‌تری از مدل C250 ندارد؛ اما دو دیفرانسیل بودن آن برای کسانی که در مناطقی با آب‌وهوای نا معتدل زندگی می‌کنند، ویژگی بسیار مناسبی است. مدل C350 با موتور 6 سیلندر قوی و دیفرانسیل عقب به همراه هندلینگ دقیق، انتخاب مناسبی برای هیجان بیشتر است.

از تمام این‌ها بهتر مدل C63 AMG است که با موتور 8 سیلندر، به دستورات راننده، سریعاً و با دقت زیادی پاسخ می‌دهد که تنها در بعضی مدل‌های مرسدس بنز این موضوع مشاهده می‌شود.