• بازدید: 335
  • دسته بندی:

پیشنهاد فروش خودرو مدل پورشه اسپایدر 918 کروک مدل 2015

وجود موتور الکتریکی عقب و جلو در پورشه اسپایدر 918 هیبریدی مدل 2015 باعث می شود خودرو تا 149 کیلومتر را با استفاده از نیروی باطری طی می کند. پورشه 918 مجهز به موتور 8 سیلندر 4.6 لیتری است و از نظر عملکرد زمانی در 2.6 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت می رسد که واقعا حیرت انگیز است. از طرفی، حداکثر سرعت آن نیز در شرایط مطلوب به 342 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. جالب است بدانید که خروجی موتور این خودرو 887 اسب بخار نیرو  است که به طور حتم رقم فوق العاده ای است.

 

پورشه اسپایدر 918 کروک-01

 

قیمت خودرو برای علاقه مندان به این مدل پورشه اهمیت چندانی ندارد. با این حال، باید رقبای این خودرو مانند: مک لارن P1 و فراری را هم در نظر داشت. البته از آنجایی که تنها 918 نمونه از این خودرو تولید می شود بهتر است اگر قصد خرید این خودرو را دارید زودتر اقدام کنید.

 

 

  • طراحی بدنه و امکانات رفاهی پورشه اسپایدر 918 کروک

پورشه 918 اسپایدر مدل 2015 خودروی اسپرت لوکس با ظرفیت دو سرنشین است و دارای سقف دو تیکه تا شو می باشد و در یک تیپ عرضه می شود.

 

تجهیزات استاندارد شامل: رینگ جلوی 20 اینچی و رینگ عقب 21 اینچی، ترمز کربن سرامیک، سیستم تعلیق تطبیقی، چراغ جلوی اتوماتیک LED، برف پاکن اتوماتیک، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، پنل آیرودینامیکی تطبیقی اتوماتیک بدنه، کنترل آب و هوای دو نقطه ای، صندلی های اسپرت فیبر کربنی ( صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت برقی و تنظیم حالت عقب و جلو به صورت دستی)، تودوزی داخلی تمام چرم، فرمان تلسکوپی بشکن، کروز کنترل، کامپیوتر مسافرتی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب، مسیریاب ماهواره ای، قابلیت اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، سیستم صوتی Burmester با 11 بلندگو و 2 درگاه USB، رادیو ماهواره ای، رادیو HD، و کابل کمکی صوتی می باشد.

 

پورشه اسپایدر 918 کروک-02

 

تجهیزات سفارشی شامل: شارژر باطری 440 ولتی، رینگ های مختلف، سیستم کمک فنر ارتقاء یافته برای تحمل وزن اضافی، سیستم گرمکن کمکی ( در حالت الکتریک کار می کند)، صندلی های مسابقه ای ( فرم صندلی یکسان، اما محکمتر)، چرم طبیعی اعلاء و چند آپشن دیگر است.

پکیج سفارشی Weissach به منظور کم کردن وزن دارای تغییراتی شده است. این تغییرات شامل: رینگ فوق سبک 20 اینچی جلو و رینگ مگنزیم 21 اینچی عقب، رنگ های گرافیکی خاص، عایق صدا، تزئینات جیر مانند و فیبرکربنی است. لازم به ذکر است، کنترل آب و هوای دو نقطه ای، سیستم صوتی Burmester و مسیر یاب ماهواره ای حذف شده اند، اما درصورت نیاز بدون هیچ هزینه ای اضافه خواهند شد.

 

 

  • قدرت و عملکرد موتور پورشه اسپایدر 918 کروک

پیشرانه پورشه 918 اسپایدر مدل 2015 با موتور میانی را یک موتور 8 سیلندر 4.6 لیتری تامین می کند که 608 اسب بخار نیرو و 540 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. همچنین، 129 اسب بخار نیروی موتور الکتریکی جلو و 156 اسب بخار موتور الکتریکی عقب از طریق باطری 6.8 کیلوواتی لیتیومی تامین می شوند. قدرت کلی تولید شده مقدار سرسام آور 887 اسب بخار نیرو و 1280 نیوتن متر گشتاور می باشد.

 

گیربکس  PDK7 سرعته دستی -اتومات  تنها گیربکس ارائه شده است. با استفاده از دکمه روی فرمان، راننده می تواند 5 حالت انتخابی قدرت موتور را انتخاب کند و نیرو می تواند از طریق این گیربکس به چرخ های جلو، چرخ های عقب و یا چهار چرخ منتقل شود.

 

این حالت ها شامل حالت Electric می شود که نیروی باطری به تنهایی چرخ های جلو را در صورت نداشتن بار اضافی در خودرو به حرکت در می آورد. حالت Hybrid نیرو را از طریق موتور الکتریکی و بنزینی تامین می کند و به چهار چرخ انتقال می دهد و برای رانندگی روزانه مناسب می باشد. حالت Sport از تمامی منابع نیرو استفاده می کند و خروجی اگزوز، محور و تنظیمات گیربکس را برای رانندگی بهتر تنظیم می کند.حالت Race نیز از 887 اسب بخار نیرو بهره می برد. حالت Hot Lap در مسابقات کاربرد دارد و این امکان را فراهم می کند که موتورهای الکتریکی از باطری خودرو بیشترین استفاده را ببرند، کنترل پایداری را آرام می کند و نیروی گشتاوری بیشتری را به چرخ های جلو منتقل می کند.

 

به گفته کمپانی پورشه، اسپایدر 918 در 2.5 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت می رسد و در حالت تمام الکتریک این زمان 5.7 ثانیه خواهد بود. گفتنی است، در صورت مجهز بودن به آپشن های سبک وزن پکیج Weissach ، این زمان ها کاهش خواهد یافت.مصرف سوخت  خودرویی با این عملکرد  4 لیتر در حالت تمام الکتریک تخمین زده شده است و در حالت بنزینی مقدار بسیار خوب 12.4 لیتر می باشد. همچنین، این خودرو 19 کیلومتر را با نیروی الکتریسیته می پیماید. کمپانی پورشه بیان کرده است شارژ مجدد باطری لیتیوم خودروی هیبریدی در صورت استفاده از شارژر 220 ولتی خانگی 2.5 ساعت زمان می خواهد.

 

  • ایمنی پورشه اسپایدر 918 کروک

تجهیزات ایمنی استاندارد در پورشه 918 اسپایدر مدل 2015 شامل: ترمز ضد قفل کربن سرامیکی، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای محافظ قفسه سینه، و کیسه هوای جانبی محافظ سر می باشد.

 

 

  • طراحی داخلی و امکانات خاص پورشه اسپایدر 918 کروک

همانطور که از خودروی اسپرت پیشروی کمپانی پورشه انتظار می رفت در طراحی کابین، فضای  راننده در اولویت قرار دارد. همچنین، 3 صفحه کیلومتر شمار آنالوگ اطلاعات مهم را نمایش می دهند. تجهیزات و کنترل های مربوط به حالت های رانندگی طراحی راحت و در دسترسی دارند. گفتنی است،  صندلی های استاندارد فیبر کربن دارای پشتی های جانبی برای ایمنی در رانندگی های پر خطر است و تفاوتش با صندلی های مسابقه ای سفارشی در سفت و محکم بودنش می باشد.  به طور کلی می توان گفت، اولویت کمپانی پورشه در طراحی کابین داخلی راحتی راننده است.

با این حال پورشه ماشین مسابقه نساخته است. تقریبا تمام کابین با چرم نرم پوشیده شده است و با پرداخت هزینه اضافه کابین مجهز به چرم Authentic خواهد شد.

 

تمام تجهیزات ثانویه در کنسول میانی وجود دارند و با استفاده از کلید هایی به شما این اجازه را می دهد که از منو استفاده کنید. همچنین امکان دسترسی سریع به تجهیزاتی که زیاد استفاده می شود، مانند: تنظیم صدا فراهم شده است. کلید های لمسی به راننده این اجازه را می دهد که سیستم کنترل آب و هوا، سیستم صوتی Burmester، بال اسپرت عقب، چراغ های جلو و غیره را کنترل کند.

فضای صندوق عقب این خودرو بسیار کوچک است و تنها 0.11 متر مکعب می باشد و در صورت جمع کردن سقف دو تیکه عملا هیچ فضایی نخواهید داشت.

 

 

  • تجربه رانندگی پورشه اسپایدر 918 کروک

با 5 حالت رانندگی که در پورشه 918 اسپایدر مدل 2015 فراهم شده است  رانندگی های متنوعی را تجربه خواهید کرد. با تنظیم حالت تمام الکتریک این خودرو 29 کیلومتر در ساعت را در سکوت طی می کند! تنها صدای باد و ذرات معلق در هوا شنیده می شود. لازم به ذکر است،  با فشار دادن پدال گاز و وجود موتورهای الکتریکی عقب و جلو شتاب بالایی را تجربه خواهید کرد. این موتور های الکتریکی حداکثر تا 149 کیلومتر بر ساعت به این خودرو شتاب می دهند، البته تا قبل از آنکه موتور 8 سیلندری دست به کار شود! تجربه رانندگی با این خودرو مشابه سایر خودروهای الکتریکی- بنزینی (هیبریدی) است و اما کمی سریع تر!

با فعال کردن حالت Hybrid که بهترین حالت برای رانندگی روزمره است؛ با توجه به شرایط رانندگی، موتورهای الکتریکی و بنزینی کار می کنند. بر خلاف سایر خودروهای هیبریدی هیچ اشکالی در موتور بنزینی 8 سیلندری وجود ندارد و دلیل این امر وجود دو اگزوز تیتانیومی در پشت خودرو است.

 

با انتخاب حالت Sport Hybrid موتور بزرگ 8 سیلندر و موتور الکتریکی شروع به کار می کنند، تا این خودروی 1678 کیلوگرمی را به حرکت در آورند. خروجی اگزوز و فرمان هم عملکرد بهتری در این حالت دارند.

 

انتخاب حالت Race به شما این اجازه را می دهد تا از تمام 887 اسب بخار نیرو استفاده کنید و باعث می شود اسپایدر 918 مثل یک ماشین مسابقه عمل کند. با فشار دکمه میانی قرمز رنگ، Hot Lap فعال می شود که به شما اجازه می دهد بدانید با وجود موتور الکتریکی و بنزینی ماشین چه قابلیت هایی پیدا کرده است. در سرعت بالای 264 کیلومتر، موتور الکتریکی کم کم متوقف می شود و خودرو به بالاترین سرعت خود یعنی 342 کیلومتر می رسد.

 

گفتنی است، این تنظیمات در قدرت موتور تاثیر دارند. به طور مثال: سیستم تعلیق تطبیقی تنظیمات محکم تری در حالت های Sport  و Race دارند. آیرودینامیک اکتیو هم در این میان نقشی دارد. با باز و بسته کردن کامپیوتری دریچه زیر خودرو و تغییر جهت بال عقب باعث می شود تا نیروی کشش کمتری ایجاد شود. شایان ذکر است، در مواقعی که باطری نیاز به شارژ دارد، ترمز ها کمی سفت می شوند.